Muffins
Fra : Tina.

Dato : 02-03-08 22:25

Hvad er din foretrukne variant af "sød" muffin? (Altså muffin med fx
chokolade, vanille mv.)

Tirsdag skal jeg have bagt en masse muffin, gerne i flere varianter. Det er
i stedet for kage.

Grundopskriften har jeg, og den kan varieres i det uendelige. Jeg er blot
ved at køre lidt træt i chokolade, vanille, hindbær m. hvid chokolade, æble
m. kanel, m.f.

Ser frem til jeres bud

- Tina

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 03-03-08 00:07

Tina skrev:

> Hvad er din foretrukne variant af "sød" muffin?

Regitzes muffins (kokos, chokolade, hasselnødder):

· http://knoter.zone237.dk/2007/03/regitzes-muffins.html

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 03-03-08 10:49

"Tina." <spørg@mig> writes:

> Hvad er din foretrukne variant af "sød" muffin? (Altså muffin med fx
> chokolade, vanille mv.)

Jeg har ikke smagt det, men jeg er helt pjattet med chokolade og mint.
Så måske noget AfterEight?

Mvh Trine

Fra : Tove Krieger

Dato : 03-03-08 12:41

"Tina." <spørg@mig> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Grundopskriften har jeg, og den kan varieres i det uendelige. Jeg
> er blot ved at køre lidt træt i chokolade, vanille, hindbær m.

Disse makronmuffins er bare dejlige. Har lavet dem mange gange, og
gæsterne er vilde med dem:

http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift_boern.php?id=9818&Makronmuffins

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Max

Dato : 03-03-08 12:53

Hej Tove

> Disse makronmuffins er bare dejlige. Har lavet dem mange gange, og
> gæsterne er vilde med dem:

Ja, jeg syntes også de er lækre, men en ½ tsk mandelessens
er efter min smag rigeligt.

--
Mvh Max

Fra : Tove Krieger

Dato : 03-03-08 13:43

> Hej Tove

> Ja, jeg syntes også de er lækre, men en ½ tsk mandelessens
> er efter min smag rigeligt.

Hej Max.

Det har du ret i. Jeg bruger også kun ganske få dråber. Makronerne
giver en rigtig dejlig smag i sig selv.

Fra : Max

Dato : 03-03-08 14:27

Hej Tove

> Det har du ret i. Jeg bruger også kun ganske få dråber. Makronerne
> giver en rigtig dejlig smag i sig selv.

Jeg vil faktisk betegne dem som uspiselige hvis man putter
2½ tsk. mandelessens i, men jeg kan så høre at det er jeg
ikke allene om at mene :)

--
Mvh Max

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 03-03-08 13:59

"Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> writes:

> Disse makronmuffins er bare dejlige.

Så snart jeg læste ordet makronmuffins blev jeg nødt til at ringe til
moar og bede om hendes opskrift på kokoskager. De skal også bages i
små forme, men muffins er de ikke. De får også sådan en makronagtig
overflade og smager helt fantastisk. Og så er de nemme!

150 gram smør/margarine, det virker fint med flydende
3 æg
2 kopper sukker
125 gram kokosmel
1 kop mel

Det hele røres godt sammen og kommes i små forme, de skal fyldes lige
knap 3/4. Bages 15 minutter ved 200 grader. Der bliver 16-20 kager.

Mvh Trine

Fra : Jesper Mehlsen

Dato : 03-03-08 12:44

Tina. skrev:
> [...]
> ved at køre lidt træt i chokolade, vanille, hindbær m. hvid chokolade, æble

Hej Tina

Ved godt du primært søger opskrifter og jeg har et bud på en bog hvor du
kan finde inspiration. Jeg fik den i julegave og er yderst varieret. En
kogebog med 500 opskrifter på muffins:

http://www.zoommagazine.dk/man/artikel/7848.html

Jeg har prøvet et par stykker selv. Især var jeg glad for en muffin med
hindbær, hasselnødder og kaffe (Dybest set en "standard" dej med hakkede
nødder, friske hindbær og et par spsk udrørt nescafe).

/Jesper

Fra : Tina.

Dato : 03-03-08 14:23

"Jesper Mehlsen" <jespermehlsenFJERNDETTE@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej Tina
>
> Ved godt du primært søger opskrifter

Nej, ikke opskrifter, men forslag til "fyld"/smag.

- Tina

Fra : Margrete Johansen

Dato : 03-03-08 22:25

"Tina." <spørg@mig> wrote in message
> [...]
>
> Grundopskriften har jeg, og den kan varieres i det uendelige. Jeg er blot
> ved at køre lidt træt i chokolade, vanille, hindbær m. hvid chokolade,

Finthakket syltet ingefær + frisk revet ingefær + revet græskar + hakkede
hasselnødder - lækkert - saftigt - anderledes.

Margrete - www.smagsuniverset.dk

Fra : Tina.

Dato : 04-03-08 22:16

"Tina." <spørg@mig> skrev i en meddelelse
> Hvad er din foretrukne variant af "sød" muffin? (Altså muffin med fx
> chokolade, vanille mv.)

Tak for jeres forslag. Tiden blev knap, så det blev ikke til muffins i denne
omgang, men jeg gemmer jeres forslag, for der kommer helt sikkert en
lejlighed til at afprøve dem.

Tina
/der fik bagt en lækker pund-til-pund tigerkage i stedet for.

Fra : MetteM

Dato : 05-03-08 18:21

> [...]
> lejlighed til at afprøve dem.
>
> Tina
> /der fik bagt en lækker pund-til-pund tigerkage i stedet for.

Sorry - ved godt du har fået rigeligt af ideer, men vil altså lige slå et
slag for muffins med daim - de er ovenud fantastiske!!!

/Mette

Fra : Tina.

Dato : 06-03-08 21:35

"MetteM" <mettefjern@fjernmarmet.dk> skrev i en meddelelse

> Sorry - ved godt du har fået rigeligt af ideer, men vil altså lige slå et
> slag for muffins med daim - de er ovenud fantastiske!!!

Uhmmmm, dét lyder lækkert. Tak for tippet. Den skal helt sikkert afprøves

- Tina

Fra : Erling Hansen

Dato : 06-03-08 08:52

"Tina." <sp¯rg@mig> wrote:

> [...]
> ved at køre lidt træt i chokolade, vanille, hindbær m. hvid chokolade, æble

En frisk og nem muffin: Grundopskrift + appelsinsaft
erling

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 14-03-08 20:03

Tina. wrote:
> [...]
>
> Grundopskriften har jeg, og den kan varieres i det uendelige. Jeg er
> blot ved at køre lidt træt i chokolade, vanille, hindbær m. hvid

og jeg byder lige ind med to varianter som - underligt nok - ingen har nævnt
endnu...
blåbærmuffins - MUMS!! og så bananmuffins...

Rasmus

Fra : klaus@opperen.dk

Dato : 16-03-08 09:21

On Mar 2, 10:25 pm, "Tina." <spørg@mig> wrote:
> [...]
> ved at køre lidt træt i chokolade, vanille, hindbær m. hvid chokolade, æble

http://www.bonisimo.dk/Opskrifter/Bananmuffins_Opskrift.aspx

mvh Klaus