Opbevaring af tilberedt mad
Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 29-02-08 14:02

Hej

Politiken har en artikel om bakteriebomber i køkkenet i dag:
http://politiken.dk/tjek/bolig/hjemmet/article476536.ece

Heri står bl.a.:
"Inden for senest tre timer efter skal den være nedkølet fra 65 til 10
grader og opbevares i små beholdere, ikke i den gryde maden er lavet
i. Man skal huske, at kødet skal genopvarmes til mindst 75 grader
igen, inden det spises."

At det skal nedkøles hurtigt og opvarmes helt giver fin mening, men
hvorfor ikke opbevare det og genvarme det i gryden? Det er da noget
nemmere.

Er det fordi der kan sidde noget på kanten, som ikke bliver varmet
helt op eller hvad?

Mvh Trine

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 29-02-08 14:07

Trine Kornum Christiansen skrev:

> At det skal nedkøles hurtigt og opvarmes helt giver fin mening,
> men hvorfor ikke opbevare det og genvarme det i gryden? Det er
> da noget nemmere.

Mon ikke det handler om at mindre portioner nedkøles og opvarmes
hurtigere end større?

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/

Fra : Inger Pedersen

Dato : 29-02-08 19:20

"Klaus Alexander Seistrup" <klaus@seistrup.dk> skrev i en meddelelse

> Mon ikke det handler om at mindre portioner nedkøles og opvarmes
> hurtigere end større?

Osse min tanke.

Hilsen Inger

Fra : Ole Christiansen

Dato : 29-02-08 14:42

> [...]
> Hyggelig B'n'B i Nordjylland - plads til fire personer, hunde velkomne
> Stor brugskunstforretning med komplet sortiment i de søde Gjøltrolde

Jeg læser det som hvis du laver en større portion til dagen/dagene efter, er
det ikke godt at stille gryden i køleskabet.
Det gør jeg jævnligt, men så er det jo resten til næste dag.
Ellers er der ikke noget nyt i den artikel.

Hilsen Ole