Lækker cremet jordskokke suppe
Fra : Carina

Dato : 28-02-08 20:22

Hej

Jeg har fundet en opskrift på jordskokkesuppe med jordskokker og kartofler.

Den skal blendes, men er der ikke noget med at kartofler kan blive klistrede
af at blive blendede?

Hvad er tricket for at sikre at suppen bliver cremet?

VH
Carina

Fra : Gert Krabsen

Dato : 28-02-08 23:32

Carina skrev:
> [...]
>
> Den skal blendes, men er der ikke noget med at kartofler kan blive klistrede

Normalt intet problem. Kartoflerne er med, for at give suppen lidt mere
struktur'.

> Hvad er tricket for at sikre at suppen bliver cremet?

At du til sidst pisker en klat smør i.

Husk i øvrigt de ristede baconstern - og masser af friskklippet purløg!

Og gerne et par ristede kammuslinger eller et stykke bagt torsk / lange..

mvh
Krabsen

Fra : Carina

Dato : 29-02-08 10:00

"Gert Krabsen" ;

> Normalt intet problem. Kartoflerne er med, for at give suppen lidt mere
> struktur'.

Hmm..Hvor meget blender man? Kan man blende den hel "glat" eller er det
bedst med lidt bid i?

> At du til sidst pisker en klat smør i.

Hvor stor er en klat?

> Husk i øvrigt de ristede baconstern - og masser af friskklippet purløg!

Ooh yes!

VH
Carina

Fra : padre

Dato : 29-02-08 15:43

"Carina" <carina@invalid> skrev i en meddelelse

> Hvad er tricket for at sikre at suppen bliver cremet?

At der ikke er for mange kartofler i suppen, og at du har en god
(stav)blander

--
padre
"Don't you know there ain't no Devil

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 02-03-08 00:23

"Carina" <carina@invalid> wrote in

> Den skal blendes, men er der ikke noget med at kartofler kan blive
> klistrede af at blive blendede?

Jo. Du skal ikke blende kartoffelmos. Men hvis du blender kartoflerne i en
passende mængde væske (og det gør du jo når du laver suppe af dem), så sker
der ikke noget.

Personligt kan jeg dog godt li' at tage et par store kartofler fra og blot
mose dem med en gaffel og komme dem i suppen lige inden serveringen.