Ny juice
Fra : Søren

Dato : 26-02-08 22:13

Hej

Jeg arbejder med udvikling af nye juicer.
I øjeblikket er vi igang med at finde en ny rød juice. Den må gerne være
lidt smoothie-agitg. Måske noget med banan.
Hvilken juice blanding kunne I tænke jer at se på hylderne om et års tid?

Søren

Fra : Marianne

Dato : 26-02-08 22:29

> [...]
> lidt smoothie-agitg. Måske noget med banan.
> Hvilken juice blanding kunne I tænke jer at se på hylderne om et års tid?

Afgjort noget med bær. Gerne kombineret med banan eller mango. Og gerne med
krydderier.

mvh
Marianne

Fra : -V-

Dato : 26-02-08 14:31

On Feb 26, 10:13 pm, "Søren" <leav...@alone.dk> wrote:
> Jeg arbejder med udvikling af nye juicer.

For hvem?

-V-

Fra : Søren

Dato : 27-02-08 19:58

>"-V-" <valdemarj@gmail.com> skrev i en meddelelse
>
>For hvem?
>

>-V-

For Co-Ro Food i Frederikssund.

Søren

Fra : Max

Dato : 27-02-08 20:07

Hej Søren

> For Co-Ro Food i Frederikssund.

Hvor sender vi regningen for konsulent
bistand hen ?

--
Mvh Max

Fra : Kim Jensen

Dato : 26-02-08 22:36

> [...]
> lidt smoothie-agitg. Måske noget med banan.
> Hvilken juice blanding kunne I tænke jer at se på hylderne om et års tid?

Næh, du - lav en (rød) blodappelsin-juice som den man får i Aldi
(fremstillet i Tyskland), i endnu bedre kvalitet eller til bedre pris.
Men det er måske ikke "hipt" nok siden den skal "udvikles"?

--
mvh Kim Jensen
blog.werx @ http://kim.litewerx.dk

Fra : Henrik

Dato : 27-02-08 00:43

"Kim Jensen" skrev i en meddelelse

> Næh, du - lav en (rød) blodappelsin-juice som den man får i Aldi
> (fremstillet i Tyskland), i endnu bedre kvalitet eller til bedre pris.

Lavet af FSP Frischsaft, som også laver Dansk Supermarkeds frisk pressede
juice (der koster 7-8 kr mere end Aldis).

Henrik V.

Fra : Kim Jensen

Dato : 27-02-08 18:00

Henrik wrote:
> Lavet af FSP Frischsaft, som også laver Dansk Supermarkeds frisk pressede
> juice (der koster 7-8 kr mere end Aldis).

Netop Derfor jeg lægger mine penge i Aldi.

Fra : Søren

Dato : 27-02-08 20:05

"Kim Jensen" <kim@_NOSPAM_litewerx.dk> skrev i en meddelelse

> Næh, du - lav en (rød) blodappelsin-juice som den man får i Aldi
> (fremstillet i Tyskland), i endnu bedre kvalitet eller til bedre pris. Men
> det er måske ikke "hipt" nok siden den skal "udvikles"?

Den har vi faktiskt tænkt på.

Der er ikke noget hipt ved udvikling af juice.
Ordet 'udvikling' er nok heller ikke helt rammende.
Vi blander forskellige juicer sammen. Smager på det, vurderer farven
(appelsin og sveske ser ikke lækker ud).
Juicen skal ikke blive alt for brun over tid.
Den almindelige danske forbruger er heller ikke vild med alt for meget
bundfald.

Søren

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 27-02-08 20:17

"Søren" <leaveme@alone.dk> writes:

> Den almindelige danske forbruger er heller ikke vild med alt for meget
> bundfald.

Jo mere bundfald, jo bedre! Bare min ydmyge mening.

Mvh Trine

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 28-02-08 16:11

Er der ikke snart nok (på Nørrebro)

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 26-02-08 23:01

"Søren" <leaveme@alone.dk> wrote in news:47c480ef$0$99014$157c6196
@dreader2.cybercity.dk:

> Hvilken juice blanding kunne I tænke jer at se på hylderne om et års tid?

Lav de eksisterende i en bedre kvalitet. Skal der absolut noget nyt på
hylderne, så kunne jeg personligt godt tænke mig nogle flere
grøntsagsjuicer.

Tomat-selleri f.eks., gulerods-appelsin eller måske kartoffel-porre.

Fra : Henrik

Dato : 27-02-08 00:45

"Kent Oldhøj" skrev i en meddelelse

> Tomat-selleri f.eks., gulerods-appelsin eller måske kartoffel-porre.

Rynkeby har i forvejen Grøntsagsjuice med bl.a. tomat og selleri.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 27-02-08 06:59

"Henrik" <hallo_derude@hotmail.comXX> wrote in news:47c4a471$0$2087
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Rynkeby har i forvejen Grøntsagsjuice med bl.a. tomat og selleri.

Jeg vil så gerne ha' en uden "bl.a".

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 27-02-08 10:31

"Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> writes:

> Lav de eksisterende i en bedre kvalitet. Skal der absolut noget nyt på
> hylderne, så kunne jeg personligt godt tænke mig nogle flere
> grøntsagsjuicer.

Har du prøvet den i brikker fra Lidl med 90% frugtjuice og 10%
gulerodsjuice? Den synes jeg er fin.

Mvh Trine

Fra : Ukendt

Dato : 27-02-08 11:00

Trine Kornum Christiansen wrote:

> Har du prøvet den i brikker fra Lidl med 90% frugtjuice og 10%
> gulerodsjuice? Den synes jeg er fin.
>
> Mvh Trine

Enig Trine...

Den juice har jeg også prøvet, synes den er rigtig god....

Louise

Fra : Max

Dato : 27-02-08 17:18

Hej Trine

> Har du prøvet den i brikker fra Lidl med 90% frugtjuice og 10%
> gulerodsjuice? Den synes jeg er fin.

Når jeg laver en speciel salat, så preser jeg saften ud af
æblerne og gulerødderne for at undgå at salaten bliver
for smattet. Denne blanding af æble og gulerod smager
faktisk rigtig godt.

--
Mvh Max

Fra : Søren

Dato : 27-02-08 20:09

> Har du prøvet den i brikker fra Lidl med 90% frugtjuice og 10%
> gulerodsjuice? Den synes jeg er fin.
>
> Mvh Trine

Den må jeg prøve.

Søren

Fra : Søren

Dato : 27-02-08 20:08

"Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Lav de eksisterende i en bedre kvalitet. Skal der absolut noget nyt på
> hylderne, så kunne jeg personligt godt tænke mig nogle flere
Vi kan sagtens lave juice i rigtig god kvalitet, men kunderne er villige til
at betale merprisen.

> Tomat-selleri f.eks., gulerods-appelsin eller måske kartoffel-porre.
Vi har en der hedder 'Midl Appelsin Mix', den er der gulerod i.

Forskellige grøntsager er en god idé.

Søren

Fra : Jens Bruun

Dato : 26-02-08 23:11

"Søren" <leaveme@alone.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilken juice blanding kunne I tænke jer at se på hylderne om et års
> tid?

Den friskpressede og ikke-pasteuriserede udgave. Kan "I" mon klare dén?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Torben

Dato : 27-02-08 15:23

> Den friskpressede og ikke-pasteuriserede udgave. Kan "I" mon klare dén?

Næppe - den laves bedst hjemme i køkkenet og drikkes med det samme. Men det
ville sgu være rart at slippe for svineriet.

Grape + appelsin er én af mine absolutte favoritter.

mvh

Torben

Fra : Henrik

Dato : 27-02-08 00:40

"Søren" skrev i en meddelelse

> [...]
> lidt smoothie-agitg. Måske noget med banan.
> Hvilken juice blanding kunne I tænke jer at se på hylderne om et års tid?

Som -V- skriver (hvem det så end er) så kunne det være dejligt om du fortale
hvem du er/udvikler for ...

Men hvis du arbejder for Rynkeby og har netop lanceret den nye økologiske
"Rigtig Juice" - Appelsin med hindbær/jordbær, vil jeg gerne sige at det er
noget af en fuser.

Den smager mere af æble/vand (som den også indeholder 37% af) end af
appelsin (50%) og bær ...

Så har jeg forøvrigt aldrig forstået hvorfor serien kaldes "Rigtig Juice"
når den fremstilles af koncentrat, men det er vist en anden historie.

Henrik V.

Fra : Søren

Dato : 27-02-08 20:19

"Henrik" <hallo_derude@hotmail.comXX> skrev i en meddelelse

> Som -V- skriver (hvem det så end er) så kunne det være dejligt om du
> fortale hvem du er/udvikler for ...
Co-Ro Food, Frederikssund

> [...]
>
> Så har jeg forøvrigt aldrig forstået hvorfor serien kaldes "Rigtig Juice"
> når den fremstilles af koncentrat, men det er vist en anden historie.

Ifølge markedsføringslove må den heller ikke hedde 'Rigtig Juice'
(underforstået er andre juicer jo så ikke rigtige), men Rynkeby/Arla har
fået lov alligevel, fordi 'Rigtig Juice' er et gammelt varemærke.
Italiensk salat kommer ikke fra Italien, engelsk bøf er ikke fra England
etc.

Søren

Fra : Kim Schulz

Dato : 27-02-08 17:48

On Tue, 26 Feb 2008 23:11:04 +0100
"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> wrote:

> "Søren" <leaveme@alone.dk> skrev i en meddelelse

> Den friskpressede og ikke-pasteuriserede udgave. Kan "I" mon klare
> dén?

hvad er der galt med pasteurisering? så længe de laver
lav-pasteurisering så vil du med garanti ikke kunne smage eller se
forskel.

--
Kim Schulz | Keen of Fundanemt? Want to share experieces with
Geek by nature | other users? join The Fundanemt User Group NOW!

Fra : padre

Dato : 27-02-08 18:34

"Søren" <leaveme@alone.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilken juice blanding kunne I tænke jer at se på hylderne om et års tid?

Vindrue, ublandet, uden tilsætningsstoffer

--
padre
"Don't you know there ain't no Devil

Fra : Jan Boegh

Dato : 27-02-08 20:12

"padre" <spirito_santo@pants.yahoo.com> skrev i en meddelelse

> "Søren" <leaveme@alone.dk> skrev i en meddelelse

> Vindrue, ublandet, uden tilsætningsstoffer

....der har fået lov til at ligge nogle uger i et stort kar sammen med det,
den er presset af og derefter overført til nogle store beholdere hvor den
får lov til at ligge mindst nogle måneder. Uhmmm.

vh
jan

Panorama fra Grenen i kuling:
http://jan.boegh.net/Album/Danmark/Nordenfjords/Skagen/slides/Grenen.html

Fra : Søren

Dato : 27-02-08 20:24

"padre" <spirito_santo@pants.yahoo.com> skrev i en meddelelse

> "Søren" <leaveme@alone.dk> skrev i en meddelelse

> Vindrue, ublandet, uden tilsætningsstoffer

Måske Shiraz, Cabernet Souvignon eller Merlot?

Søren

Fra : padre

Dato : 27-02-08 20:30

> Måske Shiraz, Cabernet Souvignon eller Merlot?

De gange, jeg har lavet det, har jeg brugt supermarkledet stenfri druer -
guderne må vide, hvilken sort de er ......

Fra : Kim Schulz

Dato : 27-02-08 20:59

On Wed, 27 Feb 2008 20:16:33 +0100
Trine Kornum Christiansen <news@trinekc.dk> wrote:

> Jo mere bundfald, jo bedre! Bare min ydmyge mening.
>
> Mvh Trine

Der er jeg ikke enig. Husk at bundfald er ikke nødvendigvis frugtkød.

Fra : Kim Schulz

Dato : 27-02-08 21:06

On Wed, 27 Feb 2008 20:11:49 +0100
"Søren" <leaveme@alone.dk> wrote:

> Ja, man kan sagtens smage forskel.

hvilket produkt har du testet det med? jeg kender ikke lige nogen
producenter som laver nøjagtigt samme produkt som pasteuriseret og
upasteuriseret. Normal barnelærdom fortæller dog at
lav-pasteurisering (78C i 10-25sec) ikke ændrer på smag og konsistens
hvorimod høj-pasteurisering (87C i 12-15sec eller 90C i 5sec) kan gøre
det.
Men det var da værd at lave en blindsmagning af det hvis man havde et
produkt man kunne lave det på.

--
Kim Schulz | Fundanemt Content Management system:
Geek by nature | http://www.fundanemt.com

Fra : -V-

Dato : 27-02-08 14:49

On Feb 27, 7:57 pm, "Søren" <leav...@alone.dk> wrote:
> For Co-Ro Food i Frederikssund.

Tænkte jeg nok.
Hils din chef/kollega (TJ), hun ved godt hvem jeg er.

Hvorfor efterspørger du forslag herinde?

Billigere og nemmere end at lave fokusgrupper?

-V-

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 28-02-08 00:30

Søren skrev:

> Hvilken juice blanding kunne I tænke jer at se på hylderne
> om et års tid?

Det ville være dejligt hvis guava snart blev kendt herhjemme, både
som spisefrugt og som juice. Helst en sort med hvidt frugtkød, dem
med lyserødt frugtkød er lidt kedelige (efter min smag). Som juice
bør den nok være ublandet.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/

Fra : Nana Sørensen

Dato : 28-02-08 00:35

"Søren" <leaveme@alone.dk> wrote in message
> [...]
> lidt smoothie-agitg. Måske noget med banan.
> Hvilken juice blanding kunne I tænke jer at se på hylderne om et års tid?

Mango, blodappelsin og jordbær smager FANTASTISK sammen og har en enormt
flot farve. Hvis du sætter den i produktion, så jeg vil jeg sgu have en
palle, tak.

Fra : Lars

Dato : 28-02-08 04:46

Søren skrev:
> [...]
> lidt smoothie-agitg. Måske noget med banan.
> Hvilken juice blanding kunne I tænke jer at se på hylderne om et års tid?

1 del vodka 2 dele appelsinjuice

Fra : Ukendt

Dato : 28-02-08 16:58

"Søren" <leaveme@alone.dk> skrev i en meddelelse news:47c480ef$0$99014

> Hvilken juice blanding kunne I tænke jer at se på hylderne om et års tid?

Det er godt nok ikke en rød juice- men solbær / æble juice smager rigtig
godt. Vi købte det sin tid i Australien.