Engelske mål
Fra : kristian mikael de f~

Dato : 24-02-08 21:54

Jeg har fået fat i nogle opskrifter til noget jeg skal lave på lørdag.

Mit problem er at de er på engelsk og at vægtmålene er i lb.

Er der mon nogen der lige ligger inde med en omregningsfaktor?

kmo

Fra : Tina.

Dato : 24-02-08 22:06

"kristian mikael de freitas olesen" <kmo@gbmail.invalid> skrev i en
meddelelse news:d7m3s31ae4b1m6mefjh5o5fimaaos6jicj@4ax.com...
> [...]
>
> Mit problem er at de er på engelsk og at vægtmålene er i lb.
>
> Er der mon nogen der lige ligger inde med en omregningsfaktor?

Værsågod:
http://www.formel.dk/enheder/enhedsomregner/menue/index%20til%20enhedsomregner.htm

- Tina

Fra : Jens Axel Soegaard

Dato : 24-02-08 22:14

kristian mikael de freitas olesen skrev:
> Jeg har fået fat i nogle opskrifter til noget jeg skal lave på lørdag.
>
> Mit problem er at de er på engelsk og at vægtmålene er i lb.
>
> Er der mon nogen der lige ligger inde med en omregningsfaktor?

Google kan omregne direkte, for eksempel:

http://www.google.com/search?q=3+lb+in+kg

--
Jens Axel Søgaard

Fra : Ivar

Dato : 24-02-08 22:46

kristian mikael de freitas olesen skrev:

> Mit problem er at de er på engelsk og at vægtmålene er i lb.

Hmm, plejer de ikke at bruge cup, spoon etc?

Ivar Magnusson

--
Prøv MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews/
Hvis du er træt af at Outlook Express ikke finde ud af

Fra : Max

Dato : 24-02-08 22:53

Hej Ivar

> Hmm, plejer de ikke at bruge cup, spoon etc?

Ikke når de vejer ting :)

--
Mvh Max

Fra : Tove Krieger

Dato : 24-02-08 22:56

> [...]
>
> Mit problem er at de er på engelsk og at vægtmålene er i lb.
>
> Er der mon nogen der lige ligger inde med en omregningsfaktor?

1 ounce (oz) = 28,35 gram
1 pound (lb) = 16 oz = 453,60 gram

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : kristian mikael de f~

Dato : 24-02-08 23:23

Mange tusind tak til alle for hurtige og brugbare svar.

kmo