Rømertopf
Fra : helle

Dato : 24-02-08 05:53

Har købt en rømertopf i Fakta - desværre var der kun et par enkelte
opskrifter med, så jeg efterlyser ideer, udover dk-kogebogen og den
enlige opskrift på Arlas hjemmeside, har jeg ingen!!!

Fra : Lars

Dato : 24-02-08 14:35

helle skrev:
> Har købt en rømertopf i Fakta - desværre var der kun et par enkelte
> opskrifter med, så jeg efterlyser ideer, udover dk-kogebogen og den
> enlige opskrift på Arlas hjemmeside, har jeg ingen!!!

Prøv at lede efter opskrifter med søgeord som "stegeso", "cocotte" eller
"römertopf" så vil de dukke op i massevis.

"cocotte" alene giver 1,75 mio. hits på Google

Lars

Fra : Kurt E. Jensen

Dato : 24-02-08 16:35

"helle" <hbknudsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
Har købt en rømertopf i Fakta - desværre var der kun et par enkelte
opskrifter med, så jeg efterlyser ideer, udover dk-kogebogen og den
enlige opskrift på Arlas hjemmeside, har jeg ingen!!!

Hej.

Du starter i foråret, med jordbær, skyller dem lægger den ned i topf'ten
kommer 400 gr. sukker på, hælder rom over så bærrene er dækket, sådan
fortsætter du med forskellige frugter, blommer, kirsebær, moreller, solbær,
ribs, hindbær, hvad som helst, for hver gang 400 gr. sukket, rom (en Hansen
Rom er go') over så det dækker, jeg har også kommet æblestykker i, så når
der ikke er mere frugt at få, så stilles den hen, helst i køleskabet, og så
kommer man ikke til den før Jul, de´n er god til al dessert.

Kurt J.
Odense

Fra : Lou

Dato : 24-02-08 18:01

On Sun, 24 Feb 2008 16:34:36 +0100, Kurt E. Jensen wrote:

> [...]

> der ikke er mere frugt at få, så stilles den hen, helst i køleskabet, og så
> kommer man ikke til den før Jul, de´n er god til al dessert.

Du tænker formentlig på romtopf

Fra : Kurt E. Jensen

Dato : 25-02-08 08:08

"Lou" <lou@strawman.com> skrev i en meddelelse

> Du tænker formentlig på romtopf

Er det ikke det samme som rømertopf?, hvis ikke så har jeg misforstået det.

Kurt j.
Odense

Fra : Max

Dato : 25-02-08 08:14

Hej Kurt

> Er det ikke det samme som rømertopf?, hvis ikke så har jeg
> misforstået det.

De to ting har kun ordet topf tilfælles;

http://www.arla.dk/C1256F0A0041AB8A/O/romertopf.html

--
Mvh Max

Fra : Ivar

Dato : 25-02-08 22:29

Max skrev:

> De to ting har kun ordet topf tilfælles;

Som er tysk og betyder gryde. Römer er også tysk og betyder
romer eller romersk, altså noget fra Rom. Så man kunne godt tro,
at de to ting er det samme. Men i romtopf er det drikken, der
hentydes til.

....altså hvis der var nogen, der ikke var klar over det

Ivar Magnusson

--
Træt af Outlook Express?
Prøv MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews/