Pebersaucepeber i Århus?
Fra : Steen Suder

Dato : 22-02-08 19:05

Jeg vil lave en pebersauce til mine gæster i morgen aften.

Sidst jeg ledte efter grønne peberkorn til dette formål, var jeg i seks
forretninger før jeg endte med at købe en Santa Maria peberblanding, som
jeg så sorterede de grønne fra.

Hvor finder jeg egnede peberkorn i Århus?

--
Steen Suder

Fra : Hauge

Dato : 22-02-08 19:12

Hej
Steen Suder wrote:
> Hvor finder jeg egnede peberkorn i Århus?

Jeg er ret sikker på at du kan finde det i Bazar Vest i Brabrand.

Mvh Hauge

Fra : Rainman

Dato : 22-02-08 19:56

Hauge wrote:
> Hej
>
> Jeg er ret sikker på at du kan finde det i Bazar Vest i Brabrand.
>
> Mvh Hauge

Eller køb en dåse madagascarpeber (50 gram) i Føtex. Jeg prøvede denne
opskrift i sidste uge, og jøsses hvor var det godt:

- 50 gram peberkorn tørres ved svag varme i en gyde og knuses derefter
(jeg brugte ialt ca. 30 minutter på tørringen)

- Der tilsættes 2 dl cognac, og det koges ned til det er næsten væk

- Der tilsættes ½ liter oksebouillon og det hele koges ned med ca. en
fjerdedel (d.v.s. 3/4 tilbaws herefter)

- Tilsæt 2 dl fløde.

- Smages til med salt/peber, men min erfaring var at med bouillonen
skulle det næsten ikke justeres.

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 23-02-08 10:45

Steen Suder <sfs_news_spam@suder.dk> writes:

> [...]
> jeg så sorterede de grønne fra.
>
> Hvor finder jeg egnede peberkorn i Århus?

Jeg synes Chas E. plejede at have sådan nogle lidt specielle ting. Når
jeg skriver "plejede", er det fordi jeg er flyttet fra byen og ikke
handler der mere.

Mvh Trine

Fra : Mona og Kim

Dato : 26-02-08 15:16

"Steen Suder" <sfs_news_spam@suder.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> inden du sender den. Alle har interesse i, at du staver og formulerer
> dig, så godt du kan. På den måde forstås det lettere, hvad du skriver.

Jeg køber dem i Bilka eller Føtex. De havde dem i glas lidt alla kapers men
nu kun på dåse. De er i eddike tror jeg.

Pebersovs
1 spsk smør
1 finthakket løg
2 spsk hakkede peberkorn.
cognac efter smag
1 spsk dijon sennep
1 dl boullon
2-3 dl piskefløde
Svits løgene i smør, tilsæt peberkorn og cognag og lad det simre til
cognac'en er kogt godt ind. Rør sennep i og spæd op med boullion og fløde og
lad det koge til den har den tykkelse som du vil have. Smag til med salt og
peber

Kim