Hvad svarer disse engelske/amerikanske ing~
Fra : Tina.

Dato : 21-02-08 21:15

Unsweetened baking chocolate? Jeg kan læse mig frem til, at det er et fast
produkt, der består af 100% cacao. Men hvad har vi herhjemme der kan
erstatte det? I opskriften skal produktet smeltes og piskes sammen med andre
ingredienser.

Light cream? Kaffefløde? Piskefløde?

Packaged pastry piecrust?

Min ordbog måtte give op over for disse ting, og ingredienserne skal bruges
fredag.

Ser frem til jeres hjælp

- Tina

Fra : Max

Dato : 21-02-08 22:05

Hej Tina

> fast produkt, der består af 100% cacao. Men hvad har vi herhjemme der
> kan erstatte det? I opskriften skal produktet smeltes og piskes

Det fåes i specialforretninger, ligner chokolade.

> Light cream? Kaffefløde? Piskefløde?

18-30 % fedt, så vælg selv.

> Packaged pastry piecrus

Er det butterdej ?

--
Mvh Max

Fra : Tina.

Dato : 21-02-08 23:31

> Hej Tina

> Det fåes i specialforretninger, ligner chokolade.

Hvilke specialforretninger? (Bor omkring Lyngby).
Er der evt. noget fra et alm. supermarkeds hylder der kan erstatte det?

> 18-30 % fedt, så vælg selv.

Tak, så har jeg da noget at gå efter.

> Er det butterdej ?

Ingen anelse?

Tak for svarene

- Tina

Fra : Jens Bruun

Dato : 22-02-08 23:23

"Tina." <spørg@mig> skrev i en meddelelse

> Hvilke specialforretninger? (Bor omkring Lyngby).
> Er der evt. noget fra et alm. supermarkeds hylder der kan erstatte
> det?

Supermørk chokolade, f.eks. én på mindst 80%.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Sabina H.

Dato : 22-02-08 07:52

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in message
> [...]

det må, som jeg læser det, være færdigkøbt tærtedej... kan fås i de fleste
supermarkeder i køledisken...

--
Knus,
Sabina

Fra : Tina.

Dato : 22-02-08 08:55

"Sabina H." <sabina@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse
> "Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in message

> det må, som jeg læser det, være færdigkøbt tærtedej... kan fås i de fleste
> supermarkeder i køledisken...

Det giver fint mening, tak.

Så mangler jeg blot at få styr på den dér chokolade-ting. :)

- Tina

Fra : Gert Krabsen

Dato : 22-02-08 09:28

Tina. skrev:
> "Sabina H." <sabina@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

> Det giver fint mening, tak.
>
> Så mangler jeg blot at få styr på den dér chokolade-ting. :)

Vi har en blok 99% chokolade liggende i køleskabet. Det er uspiseligt,
men der står jo osse på det, at det er til bagning

Mærket er Scharffenberger, og det er købt et sted i Aalborg, men jeg kan
ikke huske hvor. Det kan være Salling, Penny Lane - eller måske Kronen.

Fra : Tina.

Dato : 22-02-08 09:29

"Gert Krabsen" <fjernkrabsen@fjernkrabsenfjern.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Mærket er Scharffenberger, og det er købt et sted i Aalborg, men jeg kan
> ikke huske hvor. Det kan være Salling, Penny Lane - eller måske Kronen.

Tak. Det har ført mig videre til en forhandlerliste, og jeg kan se, jeg skal
en tur til København i dag.

http://www.friis-holm.dk/mambo/index.php?option=com_content&task=blogcategory&id=27&Itemid=43

- Tina

Fra : Max

Dato : 22-02-08 15:00

Hej Sabina

> det må, som jeg læser det, være færdigkøbt tærtedej... kan fås i de
> fleste supermarkeder i køledisken...

Naturligvis, mørdej ikke butterdej.

--
Mvh Max