Hjemmelavet risifrutti?
Fra : Jens Thomsen

Dato : 18-02-08 18:28

Hej

Jeg er meget begejstret for de små Risifruttier man kan købe.
Det er primært smag og konsistens jeg er glad for.

Hvordan laver man en tilsvarende hjemme?

Fra : Tove Krieger

Dato : 18-02-08 18:47

"Jens Thomsen" <jt@nej.nej> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Jeg er meget begejstret for de små Risifruttier man kan købe.
> Det er primært smag og konsistens jeg er glad for.
>
> Hvordan laver man en tilsvarende hjemme?

Prøv at se på opskrift nr. 3 fra Isabella's køkken. Jeg synes at den
lyder som helt rigtig:

http://www.isabellasmith.com/isabella_tv/subsite_tvkoekken/tv_koekkensite2004.html

Man kan så servere den med frugtkompot eller syltetøj efter smag.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Jens Thomsen

Dato : 18-02-08 22:55

> http://www.isabellasmith.com/isabella_tv/subsite_tvkoekken/tv_koekkensite2004.html
>
> Man kan så servere den med frugtkompot eller syltetøj efter smag.

Min mor har fået en mail

Tak for tip!

Fra : Lasse Jensen

Dato : 18-02-08 23:35

Tove Krieger wrote:

> [...]
>
> Man kan så servere den med frugtkompot eller syltetøj efter smag.

Kan det fryses?

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : Tove Krieger

Dato : 19-02-08 13:45

"Lasse Jensen" <fafler@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Kan det fryses?

Det er jeg ikke helt sikker på. Jeg prøvede engang at fryse en
portion risengrød som jeg ville bruge til ris'ala'mande senere, og
den blev vandet og ubrugelig.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 18-02-08 22:59

"Jens Thomsen" <jt@nej.nej> wrote in news:47b9c008$0$90263$14726298
@news.sunsite.dk:

> Hvordan laver man en tilsvarende hjemme?

Jeg ville da prøve med denne opskrift fra Nigella:

http://www.bordersstores.com/features/feature.jsp?file=ricepudding

Det er ikke risifrutti, men meget bedre efter min mening. Konsistensen kan
man selv bestemme, og smagen er der henad blot federe.

Mine unger elsker stadset.

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 18-02-08 23:06

Kent Oldhøj skrev:

> Jeg ville da prøve med denne opskrift fra Nigella:
>
> http://www.bordersstores.com/features/feature.jsp?file=ricepudding

Det lyder rigtig lækkerT, den opskrift skal prøves i morgen!

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 19-02-08 13:01

Jeg skrev:

> Det lyder rigtig lækkert, den opskrift skal prøves i morgen!

Mums! Tak for opskriften!

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/

Fra : Jens Bruun

Dato : 19-02-08 20:50

"Jens Thomsen" <jt@nej.nej> skrev i en meddelelse

> Jeg er meget begejstret for de små Risifruttier man kan købe.
> Det er primært smag og konsistens jeg er glad for.

Godt. Jeg var helt bange for, det kun var farven, du satte pris på

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.