Æg på en ny måde.
Fra : Henning Lund

Dato : 17-02-08 10:40

Vi købte en bakke æg igår, kogte nogle til frokosten, men så
begynder problemerne.
Æggedeleren var ikke til at presse igennem æggene og selve ægget
var grynet i hviden.
Nogen der har oplevet dette og hva filen skyldes det?

--
Mvh Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 17-02-08 13:38

Henning Lund skrev:

> [...]
> ægget var grynet i hviden.
> Nogen der har oplevet dette og hva filen skyldes det?

Det er uden tvivl falske æg, lavet af gips og kemikalier:

· http://www.bt.dk/article/20071003/nyheder/71003011/
· http://fpn.dk/mad/fodevaresikkerhed/article1114144.ece
· http://www.business.dk/article/20071003/foedevarer/71003025/

Ugebladet Ingeniøren har osse skrevet om æggene:

· http://ing.dk/artikel/81969

;)

--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/

Fra : Max

Dato : 17-02-08 13:58

Hej Klaus

> Ugebladet Ingeniøren har osse skrevet om æggene:

Mon ikke det er fra en avis dateret 1. april ? :)

--
Mvh Max

Fra : Peter Knutsen

Dato : 17-02-08 14:54

Klaus Alexander Seistrup wrote:
> [...]
> · http://www.business.dk/article/20071003/foedevarer/71003025/
>
> Ugebladet Ingeniøren har osse skrevet om æggene:

Det kan jeg også huske at jeg læste om for 1-2 år siden, og det var det
første der faldt mig ind da jeg læste Hennings indlæg. Men jeg er glad
for din smiley, for jeg tror heller ikke at seriøse danske butikker
sælger falske æg.

PS: Ved du hvilke "kemikalier" der er i ægte hønseæg?

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 18-02-08 00:32

Peter Knutsen skrev:

> PS: Ved du hvilke "kemikalier" der er i ægte hønseæg?

Nøh, det nærmeste jeg kan komme er:

· http://www.foodcomp.dk/fvdb_details.asp?FoodId=0340

men det var vel ikke det du mente?

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/

Fra : Peter Knutsen

Dato : 18-02-08 11:11

Klaus Alexander Seistrup wrote:

> Nøh, det nærmeste jeg kan komme er:
>
> · http://www.foodcomp.dk/fvdb_details.asp?FoodId=0340
>
> men det var vel ikke det du mente?

Joda, det ligner i hvert fald en rigtig god begyndelse. Om listen så er
100% komplet, det har jeg ikke viden nok til at kunne sige...

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Henning Lund

Dato : 17-02-08 15:06

Klaus Alexander Seistrup tastede:

> Det er uden tvivl falske æg, lavet af gips og kemikalier:

Hehe ja det skulle man tro, nu har jeg i snart 50 år gnasket æg,
jeg har aldrig oplevet så genstridige og sære æg som denne bakke.