vand saft
Fra : ob

Dato : 16-02-08 22:25

har et godt bud på saftevand.?

der har været skrevet om Rebena og Netto om fusk

hvad skal man vælge, for før var rebena den "sundes" drik

Jb

Fra : Ukendt

Dato : 16-02-08 22:38

ob wrote:
> har et godt bud på saftevand.?
>
> der har været skrevet om Rebena og Netto om fusk
>
> hvad skal man vælge, for før var rebena den "sundes" drik
>
> Jb

Når jeg køber saft køber jeg gerne saft fra Grønnegården eller Søbogaard.
Begge dele er økologiske, indeholder rigtig frugtsaft, og ikke kunstige
smagsstoffer.
På den Tranebærsaft fra Grønnegården, som jeg lige nu har i køleskabet, står
da at indholdet er :
- Økologisk sukker
- Vand
- Tranebærsaft
- Citronsyre

Ingen kunstige ting til at give kunstig smag, eller tl at forlænge
holdbarheden.
Og smagen er helt klar også bedre, et sådan glas saft er noget jeg nyder, og
ikke bare bruger som tørstslukker.

Louise

Fra : Søren

Dato : 18-02-08 20:24

"ob" <obx@xx.dk> skrev i en meddelelse
> har et godt bud på saftevand.?
>
> der har været skrevet om Rebena og Netto om fusk
>
> hvad skal man vælge, for før var rebena den "sundes" drik
>
> Jb
Hej

Jeg ved ikke noget om at Ribena snyder.

Men jeg ved at Sunquick ikke snyder.
Der er rigtig saft i og kun naturlige aromaer.
Den er kun konserveret med sulfit, som også er tilladt i økologiske
produkter.

Du kan også købe de dyre økologiske mærker.

Du skal ikke købe Robbinson, det smager ikke godt.

FUN er 100% kunstigt.

Søren

Fra : Lars

Dato : 18-02-08 23:06

Søren skrev:
> "ob" <obx@xx.dk> skrev i en meddelelse

> Hej
>
> Jeg ved ikke noget om at Ribena snyder.

"Snyderiet" går ud på, at Ribena har billeder af solbær på flaskerne og
bruger betegnelsen "den originale smag af solbær" og dermed giver
indtryk af at være saft.

Men da der er tilsat både aroma og farvestoffer, må man iflg. dansk lov
ikke kalde det for eller give indtryk af, at det er saftevand, når der
reelt er tale om læskedrik (som f.eks. Fun kan kaldes). Det er i den
sammenhænmg ikke afgørende om der er er tale om naturlige aromaer eller
farvestoffer.

Om Ribena er blevet straffet for det, ved jeg dog ikke.

Fra : ob

Dato : 19-02-08 09:33

1000 tak for svaren

Jb

Fra : Søren

Dato : 19-02-08 17:50

> [...]
> reelt er tale om læskedrik (som f.eks. Fun kan kaldes). Det er i den
> sammenhænmg ikke afgørende om der er er tale om naturlige aromaer eller

Så holder sunquick sig på måtten:
http://www.co-ro.com/da/Produkter/sunquick/Pages/default.aspx

> Om Ribena er blevet straffet for det, ved jeg dog ikke.

Det ved jeg heller ikke

Søren