Inspiration: Biksemad a la Rhône
Fra : Kasper Bergholt

Dato : 12-02-08 19:57

Kære gruppe!

Eksperimentet med tyndstegsfilet og rødbede & Zweigelt fra Østrig var
der en del tyndstegsfilet tilbage. Jeg har aldrig været glad for
traditionel dansk biksemad, så jeg lavede en rødvinsbaseret version -
på en flaske Beaumes-de-Venise (Côtes-du-Rhône) på tilbud til en flad
halvtredser - med skalotteløg, røget flæsk & aspargeskartofler i
andefedt og timian til.

Opskrift & billeder her:

http://www.bergholt.net/biksemad_rhone.html

--
Mvh.

Kasper Bergholt
http://www.bergholt.net (På vej: Club sandwich de luxe - m. confiteret
kalkunlår, tørsaltet bacon, spæde salater, tomat & karrydressing).

Fra : 3140 Abildgaard

Dato : 14-02-08 20:17

Kasper Bergholt wrote:
> [...]
> på en flaske Beaumes-de-Venise (Côtes-du-Rhône) på tilbud til en flad
> halvtredser - med skalotteløg, røget flæsk & aspargeskartofler i

Jeg holder meget af dine opskrifter, men ville ønske du postede dem her -
evt med link. Så slipper man for at skulle forlade usenet og copypaste, hvis
man ønsker at diskutere opskriften. . . hvilket netop er usenets styrke!

--
|¨ ¨ ¨ ¨ ¨¨ Torben

[OO]
<>'

Fra : Andersen

Dato : 17-02-08 06:53

> [...]
> evt med link. Så slipper man for at skulle forlade usenet og copypaste,
> hvis man ønsker at diskutere opskriften. . . hvilket netop er usenets

Jeg syntes det er fantastisk at manden ligger så stort et arbejde i at
skrive og
lave billedserier (som han ikke kan vedlægge her i denne gruppe) og med et
link så kan det da ikke være nemmere.

-Andersen

Fra : Kasper Bergholt

Dato : 17-02-08 16:37

On Sun, 17 Feb 2008 06:53:24 +0100, "Andersen"
<hean2007FJERN@GMail.com> wrote:

> [...]
>skrive og
>lave billedserier (som han ikke kan vedlægge her i denne gruppe) og med et

Tak for de pæne ord!

Jeg skulle også mene, at det er til at overkomme at veksle mellem
vinduerne, om nødvendigt...

--
Mvh.

Kasper Bergholt
http://www.bergholt.net (Mad & vin - Østrig & Rhône)

Fra : Kasper Bergholt

Dato : 17-02-08 16:29

On Thu, 14 Feb 2008 20:16:36 +0100, "3140 Abildgaard"
<FJERNpialykke@get2net.dk> wrote:

> [...]
>man ønsker at diskutere opskriften. . . hvilket netop er usenets styrke!

Hej Abildgaard!

Jeg kan se, hvad du mener, men jeg tror ikke, jeg vil følge dit
forslag.

Dels fordi billedmaterialet vil ryge, som Andersen tidligere har
påpeget. Udover billederne vil overskrifter og links også give noget
formatteringsarbejde.

Jeg betragter webversionen som det primære - og usenet-indlæg som
noget sekundært.

Webbet er mere fleksibelt - materialemæssigt såvel som
redigeringsmæssigt. Jeg kan fra gamle opskrifter linke til nye og
omvendt. Jeg kan redigere gentagne fejl med search &
replace-funktioner, jeg kan tagge billeder, osv.

Ang. copy-paste og diskussion af opskrifterne så synes jeg ikke mine
opsrkifter/inspirationsforslag generelt giver anledning til de store
diskussioner (måske med undtagelse af fortolkningen af risalamande).

Ang. citering så vil jeg mene, at det er lige så hurtigt at copy-paste
de relevante passager fra webbet, som det er at fraklippe de
irrelevante passager, der ville være, hvis jeg serverede hele
tekstversionen hér i dette medie.

Afslutningsvis har jeg en formodning om, at nogle læsere måske vil
synes at fuldteksten for hver enkelt opskrift vil blive for meget af
det gode.

--
Mvh.

Kasper Berghol