Pebersauce
Fra : Rainman

Dato : 12-02-08 08:56

Skal have nogle mørbradbøffer på Weberen i morgen, og ville gerne lave
en rigtig god pebersauce/-sovs, så hører gerne hvis der er nogen som har
et link til en opskrift.

Peberkornene skal vel være syltede peberkorn, såsom madagascar peber
eller....?

Må gerne være med lidt "snyd" såsom købebouillon, så der kommer lidt
kraft i smagen :)

På forhånd tak!

Fra : mcloud

Dato : 12-02-08 16:20

"Rainman" <rainman@rainman.dk> skrev i meddelelsen

Hej
Her er min opskrift:
Stærk sauce , peberkornene kan tilsættes tilsidst , så bliver den mild.

30 gram hele grønne peberkorn,afdryppede
1 dl. cognac
3 dl. okse eller lammebouilon
1 dl. piskefløde

Peberkornene kommes i en tykbundet gryde.
De tørres ved meget lav varme,peberen skal kun tørres ikke ristes.
Knus kornene let med grydeskeen.
Hæld cognac i og skru op for varmen,kog til cognacen er næsten væk,
tilsæt derefter bouilonnen og der koges videre i ca 5 minutter,til væden er
kogt ind med ca 1/4 .
Tilsæt fløden og lad saucen simre til cremet konsistens. Smag til med salt
og evt.ekstra peber.

mvh mcloud

Fra : Rainman

Dato : 12-02-08 18:49

mcloud wrote:

> [...]
> er kogt ind med ca 1/4 .
> Tilsæt fløden og lad saucen simre til cremet konsistens. Smag til med

Tak for det mccloud - det skal prøves! Jeg kunne kun finde madagascar
peberkorn da jeg var i Føtex idag - er de for milde, eller kan jeg evt.
øge mængden af peberkorn for at kompensere?

Fra : mcloud

Dato : 12-02-08 21:40

> Tak for det mccloud - det skal prøves! Jeg kunne kun finde madagascar
> peberkorn da jeg var i Føtex idag - er de for milde, eller kan jeg evt.
> øge mængden af peberkorn for at kompensere?

Hej Igen
grønne peber korn i lage har en frisk mild ,men dejlig aromatisk
smag.......uden at være den store peber "fessor" vil jeg mene at det er smag
og behag ed hensyn til styrke.
Jeg ville experimentere mig frem.

Her er en lille variant der er nem.

2 tsk mosede grønne peberkorn
1½ dl piskefløde eller fed creme fraise
lidt citronsaft
salt efter smag og behag.

Bland peberkorn og fløde,tilsat citronsaft og salt og varm forsigtigt op til
lige under kogepunktet.
serveres som evt. kød eller fisk.

mvh mcloud

Fra : Ole Larsen

Dato : 12-02-08 18:30

Rainman skrev:
> [...]
> eller....?
>
> Må gerne være med lidt "snyd" såsom købebouillon, så der kommer lidt

Da Lauterbach huserede på Østerport oplevede jeg kalv m. himmelsk
pebersauce. Han sagde "koge peberkorn i timer i fond" og det var sorte

http://olelarsen.eu/84/index.html