Hjælp opskrift citronsauce
Fra : Brian og Charlotte

Dato : 11-02-08 16:28

Jeg har været med konen på restaurant i Lyngby - Take, hvor vi fik serveret
en meget spændende sauce til en fiskeret.
Det drejer sig om en meget sødlig, klar gul citron / citrus sauce, der blev
serveret sammen med en paneret friturestegt havtaske.
Smagen leder nærmest hen imod de gule vingummi bananer fra Haribo.

Er der nogle der kender en sådan sauce og har en ide til opskrift herpå?

Med venlig hilsen
Brian R.

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 11-02-08 16:51

"Brian og Charlotte" <no@e-mail.dk> writes:

> [...]
> Smagen leder nærmest hen imod de gule vingummi bananer fra Haribo.
>
> Er der nogle der kender en sådan sauce og har en ide til opskrift herpå?

Smelt en håndfuld gule vingummibamser i vandbad og tilsæt fløde? :)

Mvh Trine

Fra : Brian og Charlotte

Dato : 12-02-08 09:48

> "Brian og Charlotte" <no@e-mail.dk> writes:
>
> Smelt en håndfuld gule vingummibamser i vandbad og tilsæt fløde? :)
>
> Mvh Trine

Tja, ikke lige den løsning jeg søgte og nok heller ikke den ernæringsmæssigt
mest korrekte ;)

Mvh,
Brian

Fra : Jesper Mehlsen

Dato : 13-02-08 12:03

Brian og Charlotte skrev:
> "Trine Kornum Christiansen" <news@trinekc.dk> skrev i en meddelelse

> Tja, ikke lige den løsning jeg søgte og nok heller ikke den ernæringsmæssigt
> mest korrekte ;)
>
> Mvh,
> Brian

Jeg sidder på arbejdet lige nu og kan ikke huske opskriften 100%

Men det jeg har gjort er dybest set at lave en bearnaise sauce, men i
stedet for at tilsætte bearnaise-essens så bruger jeg citronsaft og
smager til med salt og sukker efter behag.

Så det er dybest set klaret smør og æggeblommer pisket op under vandbad
med citronsaft og smagt til med salt, sukker.

Hvis jeg husker det kan jeg lægge en opskrift ind når jeg får fri.

Jesper

Fra : Jan Boegh

Dato : 13-02-08 18:50

Jesper Mehlsen skrev i 47b2ce6d$0$90262$14726298@news.sunsite.dk dette:
> [...]

> Så det er dybest set klaret smør og æggeblommer pisket op under
> vandbad med citronsaft og smagt til med salt, sukker.

Det lyder jo nærmest som en hollandaisesaucevariant.

vh
jan

Panorama fra Grenen i kuling:
http://jan.boegh.net/Album/Danmark/Nordenfjords/Skagen/slides/Grenen.html

Fra : Jesper Mehlsen

Dato : 14-02-08 15:35

Jan Boegh skrev:

> Det lyder jo nærmest som en hollandaisesaucevariant.
>
> vh
> jan

jeps :)

Fra : Jens Bruun

Dato : 17-02-08 19:09

"Jan Boegh" <spamhater@nowhere> skrev i en meddelelse

> Det lyder jo nærmest som en hollandaisesaucevariant.

Hehe.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.