Spændende påskeret
Fra : Inger D.

Dato : 11-02-08 13:21

Jeg er blevet inviteret til det årlige familie-påskearrangemet. Vi går en
frisk tur ud i naturen, og så tager vi hjem og spiser påskefrokost fra
ta´selv-bord. Der plejer at være mad nok, men alle opfordres til at tage et
eller andet spændende med for at gøre det hele lidt ekstra lækkert.
Gode ideer og erfaringer modtages med glæde.

Inger D.

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 11-02-08 13:34

"Inger D." <blabla@no.no> writes:

> [...]
> eller andet spændende med for at gøre det hele lidt ekstra lækkert.
> Gode ideer og erfaringer modtages med glæde.

En gang for mange, mange år siden lavede min mor en lukket
kyllingetærte til påske. Det er nok 20 år siden, men jeg kan stadig
huske den. Jeg vil gætte på at hun har fundet opskriften i et ugeblad,
men hun kan ikke selv huske det.

Jeg mener det var noget i retningen af butterdej med en meget tyk
stuvning af kylling, asparges og champignon med et låg af butterdej.
Mor havde lavet små påskeliljer af dejen og havde pyntet låget med
dem. Åh, der er nu ikke noget som minder. :)

Mvh Trine

Fra : Kasper Bergholt

Dato : 11-02-08 16:51

On Mon, 11 Feb 2008 13:20:43 +0100, "Inger D." <blabla@no.no> wrote:

> [...]
>eller andet spændende med for at gøre det hele lidt ekstra lækkert.
>Gode ideer og erfaringer modtages med glæde.

Hej Inger!

Måske noget sød (med et twist)t? Jeg lavede for nylig følgende ret til
familien, og den blev værdsat af store som små.

Pære glaseret i beerenauslese og tahitivanilje - m skovbærcoulis og
mascarponecreme:

http://www.bergholt.net/paerer_glaseret_i_beerenauslse_og_tahitivanilje_skovbaercoulis_og_creme_paa_mascarpone_og_beerenauslese.html

Det hele kan laves i forvejen, og de elementer, der skal være varme,
lunes i sidste øjeblik.

Hvis det er for kompliceret, så vil jeg anbefale en lækker chutney på
årstidens madæbler.

Inspiration her:

http://www.bergholt.net/aeblechutney_med_tahitivanilje_og_keralapeber.html

--
Mvh.

Kasper Bergholt
http://www.bergholt.net

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 11-02-08 16:59

Kasper Bergholt <mxnxgx@tiscali.dk> writes:

> Pære glaseret i beerenauslese

Jeg er altså glad for at jeg ikke skal udtale dine retter! :)

Mvh Trine

Fra : Broegger

Dato : 11-02-08 19:01

"Inger D." <blabla@no.no> skrev news:fope83$teq$1@news.datemas.de:

> [...]
> at tage et eller andet spændende med for at gøre det hele lidt ekstra
> lækkert. Gode ideer og erfaringer modtages med glæde.

Et sikkert hit i min familie er "Skiden æg". Det vil sige en god
sennepssoWs og hårdkogte æg.

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerne.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 11-02-08 19:31

"Broegger" <thomas@removethisbroeggerne.dk> skrev i en meddelelse

> Et sikkert hit i min familie er "Skiden æg". Det vil sige en god
> sennepssoWs og hårdkogte æg.

Jaah, og så skal det være fiskesennepsovs, hårdkogte æg og dejlige
varme og sprøde miniflutes.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats