Undskyld jeg spørger herinde, da der ikke ~
Fra : Thomas

Dato : 10-02-08 19:37

Hej NG

hvordan koger man en rød pølse så skindet enten bliver sprødt eller mørt ?
Jeg spiser det heldigvis kun få gange om året, men skulle koge nogle i dag
til. Jeg købte nogle Gøl i Fakta. Jeg blev allerede mistænkelig da jeg
ikke kunne skille pølserne fra hinanden med fingrene men måtte klippe dem
over

De fik 30 minutter, i 90 graders varmt vand. Skindet var uspiseligt og
jeg prøvede at flå den sidste og der kunne skindet trækkes helt af uden at
gå i stykker

Så til jer derude:

Hvis man en dag vil fylde sin mave med maskinudbenet/knust/mast kød i et
hylster, hvilket fabrikat skal man så vælge og hvordan skal de koges, så de
bliver lige så gode som hos en pølsevogn

Mvh

Thomas

Fra : Tove Krieger

Dato : 10-02-08 20:00

"Thomas" <bambanosFJERN@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> blev allerede mistænkelig da jeg ikke kunne skille pølserne fra
> hinanden med fingrene men måtte klippe dem over

Jeg klipper dem altid over.

> De fik 30 minutter, i 90 graders varmt vand. Skindet var
> uspiseligt og jeg prøvede at flå den sidste og der kunne skindet
> trækkes helt af uden at gå i stykker

Det er alt for lang tid, og pølseskindet er tilbøjeligt til at
flække på den måde.

> [...]
> kød i et hylster, hvilket fabrikat skal man så vælge og hvordan
> skal de koges, så de bliver lige så gode som hos en pølsevogn

Jeg gør det, at jeg kommer koldt vand i en gryde, (ikke alt for
meget, men selvfølgelig nok). Så kommer jeg en bouillonterning i, en
god sjat eddike og et løg skåret ud i både. Det lader jeg stå og
simre ½ times tid, så kommer jeg pølserne i og slukker for varmen.
De står så på eftervarmen ca. 10 minutter til de skal spises, og de
smager lige som dem fra en god pølsevogn.

Jeg plejer gerne at bruge hotdog-pølser fra Steff-Houlberg (Tulip).
Jeg synes det er de bedste.
--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Thomas

Dato : 10-02-08 20:03

"Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> wrote in message
> [...]
> pølsevogn.
>
> Jeg plejer gerne at bruge hotdog-pølser fra Steff-Houlberg (Tulip). Jeg

hej

Glemte lige at sige at jeg også havde en bouillon terning i.... kun 10
minutter ? jeg mente ellers at have hørt at de skulle hygge sig så længe
som muligt i varmt, ej kogende, vand

Måske man gør skindet sejere med den længere kogetid ?? Jeg skal
ihvertilfælde prøve med nogle løgbåde når jeg får disse lyster om et ½ år
igen

Mvh

Thomas

Fra : Ralph Køster

Dato : 11-02-08 11:04

Jeg lærte at bringe vandet i kog, så putter man pølserne i og lader det stå
få minutter og så slukker man og lader gryden stå på i 5 min eller lign.
Så er de færdige.

Boullion i vandet er også godt.
Eller en sjat okse kraft.

Men med 30 min, så kunne du koge en hel gris

Ralph.

Fra : Kirsten Marker

Dato : 11-02-08 11:58

For mange år siden, fik jeg det tip fra en pølsemand i provinsen at koge et
løg i vand indtil løget gav smag, derefter tilsætte en skvæt eddike/ øl, og
gerne en bouillonterning;
pølserne må ikke koge men ligge og simre lige under kogepunktet i ca. 10
min. .... når pølserne ligger og er buede og sprøde ved berøring, er de
klar til brug og resultatet fås ikke bedre ved selv den bedste pølsevogn i
kongeriet Dk. .
Hvis der er plads i fryseren til gryden med det brugte pølsevand, er det en
nemt næste gang at tilberede sine pølser måske lige tilsætte endnu engang
en mindre skvæt øl/eddike. ..det bliver pølserne ikke ringere af, tværtimod
pølsevandet bliver mere koncentreret.
mvh/Kirsten

..

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 11-02-08 16:48

Kirsten Marker skrev:

> [...]
> i ca. 10 min. .... når pølserne ligger og er buede og sprøde ved
> berøring, er de klar til brug og resultatet fås ikke bedre ved selv

Hvad gør pølsemanden så, hvis han ikke får solgt alle sine pølser
inden der er gået 10 minutter?

--
Herluf :·)
- som *aldrig* vil spise en rødsminket pølse

Fra : Henrik

Dato : 12-02-08 16:32

"Herluf Holdt, 3140" skrev i en meddelelse

> Hvad gør pølsemanden så, hvis han ikke får solgt alle sine pølser
> inden der er gået 10 minutter?

Også min tanke, da jeg læste de foregående indlæg. Om en pølse skal ligge 10
min. eller 2 timer i varmet vand burde ikke gøre nogen forskel.

Henrik

Fra : Lars

Dato : 13-02-08 23:29

Tove Krieger wrote:
> "Thomas" <bambanosFJERN@hotmail.com> skrev i en meddelelse
KLIP KLIP
> [...]
> De står så på eftervarmen ca. 10 minutter til de skal spises, og de
> smager lige som dem fra en god pølsevogn.

Du glemt en slat øl i vandet

Lars '

Fra : Henrik

Dato : 12-02-08 16:35

"Thomas" skrev i en meddelelse
> [...]
> hylster, hvilket fabrikat skal man så vælge og hvordan skal de koges, så
> de bliver lige så gode som hos en pølsevogn

Mon ikke du bare har været uheldig med en ene pakke - det er vel næppe
skindet er adskiller de enkelte pølsemærker?

Fra : Kurt Hansen

Dato : 12-02-08 16:50

On Tue, 12 Feb 2008 16:34:33 +0100, Henrik wrote:

> Mon ikke du bare har været uheldig med en ene pakke - det er vel næppe
> skindet er adskiller de enkelte pølsemærker?

Mon ikke langt de fleste supermarkedspølser er i plastictarm? Der fås gode
og dyrere pølser i naturtarm, selv om det selvfølgelig ikke alene er
afgørende for kvaliteten.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Tove Krieger

Dato : 12-02-08 17:02

"Kurt Hansen" <kurt@fjerndettetowle.dk> skrev i en meddelelse

> Mon ikke langt de fleste supermarkedspølser er i plastictarm? Der
> fås gode og dyrere pølser i naturtarm, selv om det selvfølgelig
> ikke alene er afgørende for kvaliteten.

Min erfaring er, at pølser i lammetarm er gode. De plejer ikke at
være seje,

Fra : Erling Hansen

Dato : 15-02-08 16:21

Henrik <hallo_derude@hotmail.comXX> wrote:

> Mon ikke du bare har været uheldig med en ene pakke - det er vel næppe
> skindet er adskiller de enkelte pølsemærker?

Når nu der er taget hul på dette uhellige emne, så bliver jeg nødt til
at spørge: Mine yndlingspølser, knækpølserne, de tykke, røde, saftige
knækpølser. Hvor får man fat i dem? Hverken Føtex eller Brugsen har
noget der hedder knækpølser.
erlling

Fra : Ukendt

Dato : 15-02-08 17:20

On Fri, 15 Feb 2008 16:21:12 +0100, spameh-dh@mail.dkspam (Erling
> [...]
>at spørge: Mine yndlingspølser, knækpølserne, de tykke, røde, saftige
>knækpølser. Hvor får man fat i dem? Hverken Føtex eller Brugsen har

Tror at Metro har dem.
/gubbi

Fra : søren brix

Dato : 15-02-08 22:45

"gubbi" skrev i meddelelsen
> On Fri, 15 Feb 2008 16:21:12 +0100, spameh-dh@mail.dkspam (Erling

Hej

De hedder nu frokost pølser og er fra Gøl pølser....jeg har købt dem i
superbrugsen

vh

Søren

Fra : Erling Hansen

Dato : 16-02-08 01:57

søren brix <jennyogsoren@mail.dk> wrote:

> "gubbi" skrev i meddelelsen
>

> Hej
>
> De hedder nu frokost pølser og er fra Gøl pølser....jeg har købt dem i
> [...]
Tak Søren,
jeg prøver næste gang jeg passerer en superbrugs.
erling

Fra : Ukendt

Dato : 27-02-08 12:25

On Sun, 10 Feb 2008 19:36:39 +0100, "Thomas"
<bambanosFJERN@hotmail.com> wrote:

> [...]
>hylster, hvilket fabrikat skal man så vælge og hvordan skal de koges, så de
>bliver lige så gode som hos en pølsevogn

Nu vi er ved emnet,hvofor flækker pølsemandens brød næsten aldrig helt
igennem når han laver hotdogs???

/gubbi

Fra : Lars

Dato : 28-02-08 04:47

gubbi skrev:

> Nu vi er ved emnet,hvofor flækker pølsemandens brød næsten aldrig helt
> igennem når han laver hotdogs???

håndelag

Fra : Børge List

Dato : 28-02-08 08:15

Lars skrev:

> håndelag
Det er nok fordi det er nemmere at holde styr på pølse og tilbehør.
Børge