Prisniveau på Lanzarote?
Fra : Prikke

Dato : 03-03-08 11:48

Hvad er prisniveauet på Lanzarote?

Er det stadigvæk toldfrit område?

m.v.h.
Per

Fra : mogens.amd64@gmail.c~

Dato : 03-03-08 19:55

On Mon, 3 Mar 2008 10:47:48 -0800 (PST), Prikke
<pervaerum.mikkelsen@gmail.com> wrote:

>Hvad er prisniveauet på Lanzarote?
>
>Er det stadigvæk toldfrit område?
Ja det er det vel - men det er mest tobak/spiritus, der kan købes lidt
billigt - men hvad skal det bruges til - du må jo ikke slæbe hele
kufferternhjem fyldt med sprit og smøger, så i princippet kan det være
ligegyldigt. I butikkerne er priserne som herhejmme - efter de fik
EURO røg priserne i vejret. At spise ude i turistområderne kan godt
gøres til rimelige priser, men forvent ikke MEGET billige priser. Det
samme gælder også for f.eks Gran Canaria og Tenerife - de billioge
tider er forbi. En ting der dog er til at komme i nærhedenaf er benzin
og billeje - det er ikke så dyrt, men ellers forvent at betale
almindelige priser på faktisk alt.
Mogens
PS. nu har du ikke spugt ang. græske øere - men de har godt nok også
skruet priserne op også efter Euroen kom

Fra : Bo

Dato : 03-03-08 15:54

On 3 Mar., 20:54, mogens.am...@gmail.com wrote:

> [...]
> Mogens
> PS. nu har du ikke spugt ang. græske øere - men de har godt nok også
> skruet priserne op også efter Euroen kom

Lad nu være med at være politisk, jeg bor nemlig på en græsk Ø, og kan
du købe franskbrød til 1,20 Euro ? dvs 9 kroner, det koster vel 28-32
kroner i DK ?
Stort glas fadøl 0,6 ltr= 2 Euro, det koster vel 48-60 kroner i DK,
ihvertfald i lufthavnen gav jeg 85 kroner. Korrekt priserne er steget
men IKKE på grund af Euroen !
vh Bo

Fra : mogens.amd64@gmail.c~

Dato : 04-03-08 05:56

de har godt nok også

> [...]
>Stort glas fadøl 0,6 ltr= 2 Euro, det koster vel 48-60 kroner i DK,
>ihvertfald i lufthavnen gav jeg 85 kroner. Korrekt priserne er steget

---------------------------
Politisk ! Synes nu godt nok at det der er sket mange steder efter
Eroen er at man har rundet priserne op og derfor er detr blevet
dyrere. Jeg har ikke sagt, at der er dyrt på en græsk ø - men at det
er blevet dyrere.
Og jeg ville også gerne bo på en græsk ø
Mogens

Fra : Bjarne

Dato : 04-03-08 07:15

Bo skrev:

> [...]
> Stort glas fadøl 0,6 ltr= 2 Euro, det koster vel 48-60 kroner i DK,
> ihvertfald i lufthavnen gav jeg 85 kroner. Korrekt priserne er steget

Det er i hvertfald mit og en del andres klare indtryk, at bagatelpriser
er steget i tyskland og Italien efter at de fik Øvro.

Sådan at forstå, at man i højere grad er tilbøjelig til at afrunde i
forhold til 1 Øvro end i forhold til ca. 55 Øvrocent svarende til marken.

I Talien kunne man finde ting til ret små priser som 200 Lire eller
lignende, som ikke genfindes i Øvro-paradiset.

Det har næppe så meget at gøre med den fælles mønt som med at man
devaluerer til nogle højere enheder.
(I Tyskland blev pengene devalueret til næsten halvdelen og skiftede navn)

Dit eksempel med fadøl passer fint i sammenhængen med en rund pris af 2
Øvro.

Bjarne

Fra : N/A

Dato : 04-03-08 07:15