Sidste synsrapport
Fra : n.stoustrup@gmail.co~

Dato : 02-03-08 10:28

Hej kloge hoveder!

Jeg skal forhåbentlig hente min nye "brugte" mc i denne uge.

I den forbindelse vil jeg gerne tjekke hvornår den sidst er blevet
synet. Sælger siger den blev synet da han købte den ved en forhandler,
men har ikke synsrapporten.

Tror i motorkontoret kan fortælle mig hvorvidt den skal synes ved
ejerskifte?

Mvh. Niels

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 02-03-08 18:32

n.stoustrup@gmail.com skrev:

> I den forbindelse vil jeg gerne tjekke hvornår den sidst er blevet
> synet.

Havde det været en (indregistreret) bil havde jeg indtastet
registreringsnummeret hér:

http://www.biltorvet.dk/MinBil/MinBil.aspx
Hans
http://www.sitecenter.dk/hanspaulin/

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 02-03-08 18:41

Hans Paulin (6310) skrev:

> Havde det været en (indregistreret) bil havde jeg indtastet
> registreringsnummeret hér:

Prøvede lige med min egen knallert - virker godtnok:

"03-03-1998"

Fra : Ole Axelsen

Dato : 02-03-08 18:47

n.stoustrup@gmail.com wrote:
> Hej kloge hoveder!

> Tror i motorkontoret kan fortælle mig hvorvidt den skal synes ved
> ejerskifte?

Du kan se det på registreringsattesten. Det hedder "Godkendelsesdato"

--
Ole Axelsen. (5771)
Der er fejl i min mailadresse.

Fra : Allan Poulsen

Dato : 02-03-08 18:47

<n.stoustrup@gmail.com> wrote in message

Tror i motorkontoret kan fortælle mig hvorvidt den skal synes ved
ejerskifte?

Jeg faldt over denne:
http://147.29.112.249/discoverer6i/synsrapport

Appluss database over syn på køretøjer.

mvh
Allan Poulsen
MCInternet.dk

Fra : Jan Petersen

Dato : 02-03-08 20:55

> Jeg faldt over denne:
> http://147.29.112.249/discoverer6i/synsrapport
>
> Appluss database over syn på køretøjer.

Ja - såfremt den er synet hos A-plus!

Mvh
Jan Petersen

Fra : Armand

Dato : 02-03-08 18:51

n.stoustrup@gmail.com skrev:
> [...]
> men har ikke synsrapporten.
>
> Tror i motorkontoret kan fortælle mig hvorvidt den skal synes ved

hvadenten den er registreret eller ej, er der en reg-attest på den - Og
deraf fremgår det hvornår den senest er synet!

--
Armand.

Fra : Carsten Jensen

Dato : 02-03-08 21:09

> hvadenten den er registreret eller ej, er der en reg-attest på den - Og
> deraf fremgår det hvornår den senest er synet!
>
> --
> Armand.

Nej det gør ikke. Du får ikke en ny regattest hver gang du er til
periodesyn. Jeg kan dog på den side der er link til finde selv min trailer.

Fra : Grunnet

Dato : 02-03-08 21:28

"Carsten Jensen" <Nonnebo.slot@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Nej det gør ikke. Du får ikke en ny regattest hver gang du er til
> periodesyn. Jeg kan dog på den side der er link til finde selv min
> trailer.

Nu skal motorcykler ikke periodesynes, og da det er en motorcykel der
spørges om, så jo - det fremgår af reg.attesten.

--
Steen
GL 500 SilverWing '84

http://home11.inet.tele.dk/grunnet/ (om 2-hjulere med motor men intet om MC)

Fra : Armand

Dato : 02-03-08 22:39

Carsten Jensen skrev:

> Nej det gør ikke. Du får ikke en ny regattest hver gang du er til
> periodesyn. Jeg kan dog på den side der er link til finde selv min trailer.

Der er ikke periodesyn på motorcykler, så en motorcykels seneste syn har
kun været i forbindelse med en omregistrering. Derfor vil den altid være
at læse i reg.attesten som jo fornyes med nye ejers navn i samme
forbindelse :-|

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 03-03-08 15:24

On Sun, 02 Mar 2008 22:39:20 +0100, Armand wrote:

> [...]
> kun været i forbindelse med en omregistrering. Derfor vil den altid være
> at læse i reg.attesten som jo fornyes med nye ejers navn i samme

Og så dog..... Jeg synede engang min B33 i håb om et salg, men salget blev
aldrig gennemført, så synet var "usynligt" med mindre at man stod med
synspapirerne i hånden.

Meen, det er vist yderst sjældent at nogen opfører sig så optimistisk, som
jeg gjorde dengang.

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
2-1-2008

Fra : Ukendt

Dato : 03-03-08 19:58

Et spørgsmål i forbindelse med denne tråd.....
Er det generelt at der skal synes ved omregistrering.
Jeg regner med at sælge min CB400N her kun 4 mdr. efter syn.

Hilsen
Jack

Fra : Ukendt

Dato : 03-03-08 20:55

On Mon, 3 Mar 2008 19:57:42 +0100, Jack wrote:

> Et spørgsmål i forbindelse med denne tråd.....
> Er det generelt at der skal synes ved omregistrering.
> Jeg regner med at sælge min CB400N her kun 4 mdr. efter syn.

Vi tager den lige igen:

Under fem år gamle, ingen syn ved ejerskifte

Mellem fem, og ti år gammel, skal synes ved ejerskifte hvis ikke synet
inden for de sidste to år

Over ti år gammel, skal synes ved ejerskifte hvis ikke synet inden for det
sidste år.

Altså, Du kan sælge CB'en uden at syne.

Fra : Ole Axelsen

Dato : 03-03-08 20:59

Jack wrote:

> Et spørgsmål i forbindelse med denne tråd.....
> Er det generelt at der skal synes ved omregistrering.
> Jeg regner med at sælge min CB400N her kun 4 mdr. efter syn.

Nej, så skal den ikke synes igen. En CB 400 N er ca 23-28 år gammel, og den
går i den kategori, der kan ejerskiftes op til et år efter seneste syn.

Fra : BigMac

Dato : 02-03-08 21:09

Jeps - det kan de...

> hvadenten den er registreret eller ej, er der en reg-attest på den - Og
> deraf fremgår det hvornår den senest er synet!
ja - men ikke periodisk syn...

Fra : Ukendt

Dato : 02-03-08 22:32

On Sun, 2 Mar 2008 21:09:28 +0100, BigMac wrote:

> ja - men ikke periodisk syn...

Hvilket også er ligegyldigt for en mc :-/

Fra : n.stoustrup@gmail.co~

Dato : 03-03-08 00:46

> Havde det været en (indregistreret) bil havde jeg indtastet
> registreringsnummeret hér:
>
> http://www.biltorvet.dk/MinBil/MinBil.aspx
> --

Super tak for det :)