MC oplevelser med bornholmer-færgen/-katam~
Fra : Dak

Dato : 02-03-08 15:24

Nogen som har taget denne med mc? skal nemlig til sommer og vil høre om jeg
skal tage ekstra tæpper og surringsgrej med selv eller om de har det
"rigtige" udstyr? dvs. metalkæder osv.

---
Dak
"Honda CBR600F3 '96"
"ex-Suzuki GS500Ev"

Fra : Tommy Fer

Dato : 02-03-08 16:04

Dak skrev:
> Nogen som har taget denne med mc? skal nemlig til sommer og vil høre om jeg
> skal tage ekstra tæpper og surringsgrej med selv eller om de har det
> [...]
På hurtigfærgen er der surringsgrej. Du har ikke brug for at tage noget
med.

De ansatte hjælper dig endda med at spænde den fast.

mvh Tommy Fer

Fra : Dak

Dato : 02-03-08 16:49

> De ansatte hjælper dig endda med at spænde den fast.

Ellers har jeg taget lastbil kørekort og surring&sturring timerne. Så kan
officielt surre noget fast som kan tåle alle de kræfter en lastbil kan hamle
op med samt en 45graders hældning i tilfælde at at den skulle have et
tippelad.

---
Dak
"Honda CBR600F3 '96"
"ex-Suzuki GS500Ev"

Fra : Veset

Dato : 02-03-08 18:56

On Sun, 02 Mar 2008 16:04:00 +0100, Tommy Fer <NOSPAM@fernet.dk>
wrote:

>På hurtigfærgen er der surringsgrej. Du har ikke brug for at tage noget
>med.
>
>De ansatte hjælper dig endda med at spænde den fast.

Det gælder også på de andre af Bornholms Trafikkens færger.
Men det er bedst på katamaranen, da mc'ere mv. står på deres eget
område.

--
Veset
Honda XRV 750 AT

Fra : Dak

Dato : 02-03-08 19:51

> Det gælder også på de andre af Bornholms Trafikkens færger.
> Men det er bedst på katamaranen, da mc'ere mv. står på deres eget
> område.

Det lyder jo lækkert. mærkeligt at der så ikke er udsolgt. Det er der
nemlig på 2 af afgangene den dag jeg skal afsted til biler vel og mærke.

---
Dak
"Honda CBR600F3 '96"
"ex-Suzuki GS500Ev"

Fra : Veset

Dato : 02-03-08 20:49

On Sun, 2 Mar 2008 19:51:22 +0100, "Dak" <dak_nFJERNEMIG@hotmail.com>
wrote:

>Det lyder jo lækkert. mærkeligt at der så ikke er udsolgt. Det er der
>nemlig på 2 af afgangene den dag jeg skal afsted til biler vel og mærke.

Som sagt så har MC'ere deres eget område på hurtigfærgen, dvs. MC'ere
tæller ikke med i beregningen af de tilgængelige vognbanemeter for
biler, der er på den pågældende færge.

--
Veset
Honda XRV 750 AT

Fra : 2

Dato : 02-03-08 20:59

wrote:

>Det lyder jo lækkert. mærkeligt at der så ikke er udsolgt. Det er der
>nemlig på 2 af afgangene den dag jeg skal afsted til biler vel og mærke.

Et par MC handsker kan du dog med fordel lægge på sadlen hvor remmen
bliver spændt ned over. Bare for at beskytte sadlen og for dele
trykket lidt. Matrosserne er meget flinke og hjælpsomme, så MCerne
står godt under overfarten.

Torben