Planering af kommende græsplæne
Fra : H. Olesen

Dato : 16-07-01 14:16

Jeg er ved at lave et nyt græsplænestykke.

Er der nogen gode tips til hvordan jeg får stykket nogenlunde plant
inden jeg begynder at så græsfrøene?

Det skal være noget, som jeg kan gøre ved det forhåndenhævende søms
princip, da jeg ikke har mulighed for at skaffe tromle o.l.

Indtil videre har jeg vendt al jorden og stampet den til med småbitte
skridt med gummistøvler på. Det er blevet nogenlunde men jeg kan se at
stykket skråner fra den ene ende til den anden.

Det skal ikke være "perfekt" og har du en god idé, modtages den med
glæde.

--
mange havehilsener
Helle

Fra : SEB

Dato : 17-07-01 09:26

H. Olesen skrev:

> Er der nogen gode tips til hvordan jeg får stykket nogenlunde plant
> inden jeg begynder at så græsfrøene?

Hvad med et bræt? Brug det på samme måde som når man skal
lave et plant underlag ved fliselægning. Her holdes brættet
på højkant for at trække overflødig sand/jord af.
--
Venlig hilsen
SEB

Fra : frede-plesner@image.~

Dato : 17-07-01 23:48

"SEB" <seb@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad med et bræt? Brug det på samme måde som når man skal
> lave et plant underlag ved fliselægning. Her holdes brættet
> på højkant for at trække overflødig sand/jord af.
Ja, og så trampe, rive, trampe, rive osv - ihvertfald hvis det er en
nygravet, eller -fræset stykke

Frede