Spørgsmål...
Fra : Ralph Køster

Dato : 01-03-08 22:16

En motorcyklist kører på sin MC 28 feb og har IKKE vinterforsikring.
Han bliver ramt af en bil og cyklen smadret.
Modparten påtager sig skylden.
En MC betjent v har spurgt siger at selv om forsikringen ikke længere vil
have nummerpladen i vinterperioden, så skal man selv afmontere den. Den må
ikke sidde på når forsikringen ikke dækker.
Ej heller i en garage.

Hvor stor er risikoen for at han bliver knalde3t for ikke at have forsikring
på cyklen, når modpartens forsikringsselskab allerede har sendt ham et brev
om at de påtager sig skylden og vil dække?

Kommer der et efterspil?

Nogen der har erfaringer med det?

(det er ikke mig det handler om..jeg har vinterforsikring på min Blackbird

Ralph.

Fra : Anders Majland

Dato : 01-03-08 22:26

> En motorcyklist kører på sin MC 28 feb og har IKKE vinterforsikring.
> Han bliver ramt af en bil og cyklen smadret.

Han bliver nødt til at læse sine forsikringsvikår - med lup !

> [...]
> have nummerpladen i vinterperioden, så skal man selv afmontere den. Den må
> ikke sidde på når forsikringen ikke dækker.

Det er vrøvl - for at sige det pænt ... Har man en plade har man i lovens
forstand en ansvarsdækning. Det kræver loven simpelthen - end of story.

At nogen så har en aftale med deres forsikringsselskab om at de ikke må køre
i et nærmere defineret tidsrum er en aftale mellem dem og deres
forsikringgselskab. Det rager faktisk ikke "os andre".

Dernæst er det også ligegyldigt for os andre om han har kasko dækning eller
ej ... Den har vi jo ikke glæde af. Så det er igen kun et spørgsmål om hans
aftale med forsikringsselskabet og evt også en panthaver (der kan have
krævet at cyklen er kasko forsikret)

> Hvor stor er risikoen for at han bliver knalde3t for ikke at have
> forsikring på cyklen, når modpartens forsikringsselskab allerede har sendt
> ham et brev om at de påtager sig skylden og vil dække?

Sandsynligheden for at hans forsikringsselskab får noget at vide er vel tæt
på 100% hvis han som han skal har oplyst selskabet til den anden part....

> Kommer der et efterspil?
> Nogen der har erfaringer med det?

Fortæl gerne om der videre forløb - også meget gerne hvilket
forsikringsselskab det drejer som om og den præcise ordlyd fra deres vilkår.

/A - med forsikring i GF hvor det kun er kørselsskader der ikke er dækket af
kaskoen om vinteren.