Ridset hjelm - Tips til polering
Fra : hmmmm !

Dato : 16-07-01 13:59

Har fået mange, men bestemt ikke store eller dybe, ridser i min sorte
hjelm (Blank).
Ved nogen hvordan man bedst pudser/polerer den op til den får en fin
overflade igen ?? Og hvad skal man benytte af kemikalier og andet ??

På forhånd tak for tipsene

Jan

Fra : RpR

Dato : 16-07-01 18:34

> [...]
> Ved nogen hvordan man bedst pudser/polerer den op til den får en fin
> overflade igen ?? Og hvad skal man benytte af kemikalier og andet ??

Hmm, nu har jeg gentagne gange hørt at man skal lade være med at sætte
klistermærker og andet på hjelmen, da det ødelægger den overflade spænding
der skal redde dit liv hvis du skvatter, så jeg ved ikker hvor godt den
ville have af diverse kemikalier, for da ikke at nævne polering.

Men som sagt, det er blot noget jeg har hørt, har (heldigvis) aldrig haft
mulighed for at teste det.
Min egen hjelm har da også en hel del skrammer, og jeg anser det for totalt
umuligt at holde en hjelm som ny.

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : HANS LYNGBÆK BALDRIA~

Dato : 19-07-01 22:10

Hej jan - den første ridse er den værste - men det betyder, at du har kørt -
så tæl dine ridser og nyd de ture du har haft og køb en ny hjelm til næste
sæson!!!

Hans

hmmmm ! <underlig@hemmelig.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:03p5ltscb4hk3i0o4qgn8v5jc0eh528vhh@4ax.com...

Fra : Martin Sørensen

Dato : 21-07-01 00:24

> [...]
> Ved nogen hvordan man bedst pudser/polerer den op til den får en fin
> overflade igen ?? Og hvad skal man benytte af kemikalier og andet ??

Man må ikke bruge kemikalier eller andet til at rense en hjelm med, som RpR
også er inde på.. I min hjelm står der, at man må bruge varmt vand og mild
håndsæbe, that's all. Skrammerne betyder kun noget kosmetisk, sålænge
hjelmen ikke direkte har fået slag.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : hmmmm !

Dato : 28-07-01 12:15

On Sat, 21 Jul 2001 01:24:05 +0200, "Martin Sørensen"
<demolition@laxity.dk> wrote:

> [...]
>også er inde på.. I min hjelm står der, at man må bruge varmt vand og mild
>håndsæbe, that's all. Skrammerne betyder kun noget kosmetisk, sålænge

Jeg tænkte nu mere på sådan noget som voks med sort farve, som så
"usynliggør" ridserne. Er voks også "farligt" at anvende ???

VH Jan