/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Tun til en GS500
Fra : Lasse Christensen


Dato : 13-02-08 14:28

Hej!

Som nogen måske kan huske er jeg flyttet til Irland, hvor MC priserne er
nogle helt andre (De er billige ja)

For min gamle AJS der skulle restaureres osv. kan jeg herovre få en
Honda CB 600 Hornet fra omkring årg. 2000.

Men jeg kan også få en GS500 fra omkring 2001 til 2003 for de penge.

Kørte på en GS'er til kørekort og de blev lidt tamme.

Hvad er der af mulighed for tuning af sådan nogle?

Jeg ved godt det bare ville være billigere at købe noget hurtigere fra
start, men det er ikke det jeg er ude efter.

Nogle der kender noget til det?

Mvh. Lasse

 
 
Anders Majland (13-02-2008)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 13-02-08 16:52

> Men jeg kan også få en GS500 fra omkring 2001 til 2003 for de penge.
> Hvad er der af mulighed for tuning af sådan nogle?

Godt du ikke spurgte til det fornuftige i det ... Men var der ikke et par
herrer der byggede sådan en om til sidevognsræs ?

Lidt på google:
http://groups.google.com/group/dk.fritid.motorcykel/browse_thread/thread/d82f1b102ed05851/0c78a753b2e2cd69?lnk=st&q=gs500+sidevognsr%C3%A6s+group%3A*motorcykel*+#0c78a753b2e2cd69

Det var jo næsten igår - eller nærmere 2002
Citat:"

> Nu vil jeg vide det! Hvad er det precist du har gjort ved den GS'er? Den
> er portet og der er flatslides på. Er det det eneste?


Den er ikke portet (endnu). Der er sat 34mm mikuni smoothbore tvangsstyrede
på (ikke flatslides), sammen med nogle store KN filtre, og en smadret
akrapovic potte (krævede lidt omsvejsning af de orginale forrør)

Men jeg går med tanker om at sætte 1/2 GSX1100 topstykke på, samt at bygge
delene over i en gsx400 motorblok (af hensyn til reglementet, som
specificerer at basis motoren skal være produceret før 1/1 80). Hvis så lige
balanceakslen bliver smidt væk og resten bliver trimmet lidt til, så håber
jeg på 60 baghjuls hk. Men selv med de ca 40-45 hk den har nu kan vi uden
problemer køre på baghjul i 3. gear.


Og der er altid en åben invitation til alle der kommer rundt Lund farmen til
at prøve den.


Sidste offer for den spøg var Per P, som måtte erkende at det godt kan være
lidt svært at styre en potent 3 hjuler (men banen er markeret med plastic
pæle som bare kan rejses op igen




> Hvis man selv lige havde en GS 500 motor adskilt villd et så være
nemt/sjovt
> at lave det samme?


Ingen problem. Jeg brugte ca 2 timer på motoren. Karburatorerne kom fra et
sæt med 4, fra en gsx1100. Og en timestid i maskinværkstedet så var de
overflødige huller proppet til, og afstanden mellem de 2 var tilpasset gs500
topstykket. Udstødningen er omend lettere. det orginale forrør blev savet
over lige efter collector boksen, akrapovicen og et stykke 2" mejerirør samt
2 svejsninger så var det kørende.

Mads Lund
GS500 sport "

http://www.motortose.dk/ er vist gået offline .... Men navnet passede vist
fint til de herrer



Harald Blaatand (13-02-2008)
Kommentar
Fra : Harald Blaatand


Dato : 13-02-08 17:44


"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> wrote in message
klip
>
> Lidt på google:
>
http://groups.google.com/group/dk.fritid.motorcykel/browse_thread/thread/d82f1b102ed05851/0c78a753b2e2cd69?lnk=st&q=gs500+sidevognsr%C3%A6s+group%3A*motorcykel*+#0c78a753b2e2cd69
>
> Det var jo næsten igår - eller nærmere 2002
"klip

- -

> Citat:
>Du glemte helt at nævne hvem vi købte motorcykel af !!!
hmmmmmm.... slank blondine i rødt dress med en spider cabrio i carporten
hvor nummerpladen starter med SEXY..... og så hendes
åbningsbemærkning..."oh
so viele männer...."

Der var åndenød på hele hjemturen


Mads Lund



- -
Citat slut

Oh ,das ist geil !

- -

>Steen






Lasse Christensen (13-02-2008)
Kommentar
Fra : Lasse Christensen


Dato : 13-02-08 19:31

Anders Majland skrev:
>> Men jeg kan også få en GS500 fra omkring 2001 til 2003 for de penge.
>> Hvad er der af mulighed for tuning af sådan nogle?
>
> Godt du ikke spurgte til det fornuftige i det ... Men var der ikke et par
> herrer der byggede sådan en om til sidevognsræs ?
>
> Lidt på google:
> http://groups.google.com/group/dk.fritid.motorcykel/browse_thread/thread/d82f1b102ed05851/0c78a753b2e2cd69?lnk=st&q=gs500+sidevognsr%C3%A6s+group%3A*motorcykel*+#0c78a753b2e2cd69
>
> Det var jo næsten igår - eller nærmere 2002
> Citat:"
>
>> Nu vil jeg vide det! Hvad er det precist du har gjort ved den GS'er? Den
>> er portet og der er flatslides på. Er det det eneste?
>
>
> Den er ikke portet (endnu). Der er sat 34mm mikuni smoothbore tvangsstyrede
> på (ikke flatslides), sammen med nogle store KN filtre, og en smadret
> akrapovic potte (krævede lidt omsvejsning af de orginale forrør)
>
> Men jeg går med tanker om at sætte 1/2 GSX1100 topstykke på, samt at bygge
> delene over i en gsx400 motorblok (af hensyn til reglementet, som
> specificerer at basis motoren skal være produceret før 1/1 80). Hvis så lige
> balanceakslen bliver smidt væk og resten bliver trimmet lidt til, så håber
> jeg på 60 baghjuls hk. Men selv med de ca 40-45 hk den har nu kan vi uden
> problemer køre på baghjul i 3. gear.
>
>
> Og der er altid en åben invitation til alle der kommer rundt Lund farmen til
> at prøve den.
>
>
> Sidste offer for den spøg var Per P, som måtte erkende at det godt kan være
> lidt svært at styre en potent 3 hjuler (men banen er markeret med plastic
> pæle som bare kan rejses op igen
>
>
>
>
>> Hvis man selv lige havde en GS 500 motor adskilt villd et så være
> nemt/sjovt
>> at lave det samme?
>
>
> Ingen problem. Jeg brugte ca 2 timer på motoren. Karburatorerne kom fra et
> sæt med 4, fra en gsx1100. Og en timestid i maskinværkstedet så var de
> overflødige huller proppet til, og afstanden mellem de 2 var tilpasset gs500
> topstykket. Udstødningen er omend lettere. det orginale forrør blev savet
> over lige efter collector boksen, akrapovicen og et stykke 2" mejerirør samt
> 2 svejsninger så var det kørende.
>
> Mads Lund
> GS500 sport "
>
> http://www.motortose.dk/ er vist gået offline .... Men navnet passede vist
> fint til de herrer
>
>

God post, men jeg ledte lidt mer efter nogle "performance" knaster,
fjedre, andre stempler osv.

Men infoen der er helt sikkert taget til eftertragtning :)

Mvh. Lasse

Harald Blaatand (13-02-2008)
Kommentar
Fra : Harald Blaatand


Dato : 13-02-08 17:32


"Lasse Christensen" <lassenc@gmail.com> wrote in message
news:47b2fe7c$0$90268$14726298@news.sunsite.dk...
> Hej!
>
> Som nogen måske kan huske er jeg flyttet til Irland, hvor MC priserne er
> nogle helt andre (De er billige ja)
>
> For min gamle AJS der skulle restaureres osv. kan jeg herovre få en
> Honda CB 600 Hornet fra omkring årg. 2000.
>
> Men jeg kan også få en GS500 fra omkring 2001 til 2003 for de penge.
>
> Kørte på en GS'er til kørekort og de blev lidt tamme.
>
> Hvad er der af mulighed for tuning af sådan nogle?
>
> Jeg ved godt det bare ville være billigere at købe noget hurtigere fra
> start, men det er ikke det jeg er ude efter.
>
> Nogle der kender noget til det?
>
> Mvh. Lasse

Jeg kender intet til GS 500,men jeg undrer mig over >"Lad mig sige det
mere direkte, jeg sælger den ikke."<,og så nu GS 500,har du ombestemt dig
,"lidt"?

- -

>Steen



Lasse Christensen (13-02-2008)
Kommentar
Fra : Lasse Christensen


Dato : 13-02-08 19:29

Harald Blaatand skrev:
> "Lasse Christensen" <lassenc@gmail.com> wrote in message
> news:47b2fe7c$0$90268$14726298@news.sunsite.dk...
> > Hej!
> >
> > Som nogen måske kan huske er jeg flyttet til Irland, hvor MC priserne er
> > nogle helt andre (De er billige ja)
> >
> > For min gamle AJS der skulle restaureres osv. kan jeg herovre få en
> > Honda CB 600 Hornet fra omkring årg. 2000.
> >
> > Men jeg kan også få en GS500 fra omkring 2001 til 2003 for de penge.
> >
> > Kørte på en GS'er til kørekort og de blev lidt tamme.
> >
> > Hvad er der af mulighed for tuning af sådan nogle?
> >
> > Jeg ved godt det bare ville være billigere at købe noget hurtigere fra
> > start, men det er ikke det jeg er ude efter.
> >
> > Nogle der kender noget til det?
> >
> > Mvh. Lasse
>
> Jeg kender intet til GS 500,men jeg undrer mig over >"Lad mig sige det
> mere direkte, jeg sælger den ikke."<,og så nu GS 500,har du ombestemt dig
> ,"lidt"?
>
> - -
>
> >Steen
>
>
Den bliver skam heller ikke solgt, jeg har 2 gamle mc'ere.

Den jeg ikke ville sælge lander her i Dublin imorgen. Det kostede mig
2200 eks. moms for en hel palle herover.

Harald Blaatand (14-02-2008)
Kommentar
Fra : Harald Blaatand


Dato : 14-02-08 13:13


"Lasse Christensen" <lassenc@gmail.com> wrote in message
news:47b3451c$0$90266$14726298@news.sunsite.dk...
> Harald Blaatand skrev:
>> "Lasse Christensen" <lassenc@gmail.com> wrote in message
>> news:47b2fe7c$0$90268$14726298@news.sunsite.dk...
>> > Hej!
>> >
>> > Som nogen måske kan huske er jeg flyttet til Irland, hvor MC
priserne er
>> > nogle helt andre (De er billige ja)
>> >
>> > For min gamle AJS der skulle restaureres osv. kan jeg herovre få en
>> > Honda CB 600 Hornet fra omkring årg. 2000.
>> >
>> > Men jeg kan også få en GS500 fra omkring 2001 til 2003 for de
penge.
>> >
>> > Kørte på en GS'er til kørekort og de blev lidt tamme.
>> >
>> > Hvad er der af mulighed for tuning af sådan nogle?
>> >
>> > Jeg ved godt det bare ville være billigere at købe noget hurtigere
fra
>> > start, men det er ikke det jeg er ude efter.
>> >
>> > Nogle der kender noget til det?
>> >
>> > Mvh. Lasse
>>
>> Jeg kender intet til GS 500,men jeg undrer mig over >"Lad mig sige
det
>> mere direkte, jeg sælger den ikke."<,og så nu GS 500,har du ombestemt
dig
>> ,"lidt"?
>>
>> - -
>>
>> >Steen
>>
>>
> Den bliver skam heller ikke solgt, jeg har 2 gamle mc'ere.
>
> Den jeg ikke ville sælge lander her i Dublin imorgen. Det kostede mig
> 2200 eks. moms for en hel palle herover.


---- --- - - - -

Fint,så er jeg mere rolig!

- -

>Steen



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408943
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste