Den tager falsk luft et eller andet sted. Har du skiftet simmerringene?
"Henrik Madsen" <hmadsen@vip.fjern.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:umjts3t1p30o04fpl6d0v3j38r3um89gf1@4ax.com...
> Min kære speedfight har efter ~15.000 km valgt at dø.
>
> Det lader til at det nederste plejlstangs leje besluttede sig for at
> dø og sende små rester af metal ind i resten af lejerne.
>
> Nå men jeg har jo engang hovedrenoveret en puch maxi og mente jo ikke
> at det kunne være SÅ meget sværere..
>
> Nå men jeg har så skiftet pakninger, hovedlejer, simmeringe, stempel
> og cylinder og fået det hele samlet igen og der er ikke noget i
> overskud hvilket jo altid er en god ting.
>
> Nå men problemet er at når jeg vil starte motoren så vil den godt
> starte sådan da men den kan ikke gå tomgang og ved halv gas eller mere
> kan den sådan set kun lige trække sig selv rundt men ikke give
> omdrejninger til at aktivere fremdriften.
>
> Altså må der jo være tænding og brændstof og kompression osv.
>
> Problemet er så at jeg sådan set ikke aner hvad der kan være galt for
> tændingen kan man jo ikke justere på og karburator osv har jeg
> overhovedet ikke haft pillet af så det skulle heller ikke kunne blive
> helt skævt som jeg ser det.
>
> Eneste ting som jeg har bemærket er at jeg syntes at gnisten på
> tændrøret er meget "lille" .. Nu har jeg jo selvfølgelig aldrig hevet
> tændrøret ud mens den virkede for at kigge på gnist men en alm gnist
> er jo stor og fed og blå og den her er lille tynd og gul/orange. (Kan
> huske at på min puch var gnisten ihvertfald væsentligt bedre svjh)
>
> Kan en for lille gnist gøre så den godt kan køre rundt men ikke har
> kræfter og i så fremt fald...Hvad kan være årsagen ?
>
> Jeg mener bestemt at alle ledninger der har været demonteret i
> forbindelse med projektet er sat rigtigt sammen igen.
>
> Nogen gode råd før jeg puffer skidtet i havnen i bare frustration.
>
> Henrik Madsen