Motorvej ved Silkeborg
Fra : John

Dato : 06-03-08 23:14

Jeg har læst lidt omkring den kommende motorvej ved Silkeborg og kan forstå,
at der er tre linieføringer i spil - Kombilinien, Resendallinien og
Ringvejslinien.
Jeg kan også læse, at det er blevet politisk besluttet at anlægge
Kombilinien. Ud over at jeg intet fornuftigt kan se i dét samt at man prøver
at få det ændret til Resendallinien (udenom byen), ved I som om det er
fastlagt, at Ringvejslinien ikke skal anlægges?

Jeg overvejer at købe hus i Silkeborg og vil selvfølgelig helst ikke være
nabo til en evt. kommende motorvej.

Fra : Johny Møller

Dato : 07-03-08 14:58

Hejsa.

Bor og arbejder i silkeborg.

Jeg tror ikke det er fast besluttet endnu, men fjog vil jo ikke gå med til
resendallinien, da han engang var på kanotur på gudenåen,og den ville han
ikke røre..

Men har ikke hørt at det er endeligt besluttet, hvor motorvejen kommer..

håber selv på en resendallinie, tror de fleste i silkeborg ønsker dette..

mvh
johny

Fra : Ukendt

Dato : 07-03-08 17:46

John wrote:
> [...]
>
> Jeg overvejer at købe hus i Silkeborg og vil selvfølgelig helst ikke
> være nabo til en evt. kommende motorvej.

Følg med her:
http://www.vejdirektoratet.dk/dokumentniveau.asp?page=document&objno=74505

--
Michael

Brugt pige- og drengetøj sælges på www.sitecenter.dk/boernetoej
25% rabat på tøjbestillinger over kr. 300.-

Fra : John

Dato : 08-03-08 00:06

> Følg med her:
> http://www.vejdirektoratet.dk/dokumentniveau.asp?page=document&objno=74505

Jo, men der har jeg skam været. Okay, hvorfor skulle I så vide mere end dét,
men der står altså ikke, at Ringvejslinien er forkastet. Men... jeg tænkte,
at når nu Kombilinien er vedtaget og der kæmpes for Resendallinien, så må
man vel antage, at Ringvejslinien er udelukket?

Fra : Ukendt

Dato : 08-03-08 12:16

John wrote:

> Men... jeg tænkte, at når nu Kombilinien er vedtaget og der kæmpes
> for Resendallinien, så må man vel antage, at Ringvejslinien er
> udelukket?

Ja, det vil jeg mene. Men indtil det er endeligt vedtaget i folketinget er
intet jo sikkert.

Fra : John

Dato : 08-03-08 13:14

> Ja, det vil jeg mene. Men indtil det er endeligt vedtaget i folketinget er
> intet jo sikkert.

Så vidt jeg forstår på det, så ér det fastlagt at man vil bygge Kombilinien
(pånær at nogen private borgere forsøger at få beslutningen ændret)?
Eller har jeg misforstået det?

Fra : Ukendt

Dato : 08-03-08 14:35

John wrote:

> Så vidt jeg forstår på det, så ér det fastlagt at man vil bygge
> Kombilinien (pånær at nogen private borgere forsøger at få
> beslutningen ændret)? Eller har jeg misforstået det?

Jeg ved kun det jeg læser på vejdirektoratets hjemmeside. At:
"Regeringen har, af hensyn til de naturmæssige værdier, som knytter sig til
Gudenådalen, besluttet at det videre arbejde med motorvejen mellem Funder og
Låsby skal tage udgangspunkt i den såkaldte Kombilinie".

Samt:
"Når det nye projektgrundlag foreligger, vil regeringen vurdere dette og
træffe endelig beslutning om den konkrete udformning af projektet. Herefter
vil regeringen fremlægge forslag til anlægslov i Folketinget. Det forventes
at ske i marts 2008".

Det kan ikke være fastlagt at bygge den ene eller den anden, før det er
vedtaget i folketinget. Der er blesluttet at _arbejde videre_ med løsningen
kombilinie, men det betyder ikke at det er vedtaget at bygge den.