huller i grusvej?
Fra : Johny Møller

Dato : 05-03-08 21:57

Hejsa.

Sidste år fyldte vi nogle huller op med ral, men de er kommet igen , men
meget større denne gang, hvad skyldes dette, er det fordi der dannes
vandpytter, og det så bliver dybere og større..

hvad kan vi gøre for at forhindre dette, da det er noget træls at køre over
i vores biler..

mvh
johny

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 05-03-08 22:50

"Johny Møller" <haugehjv@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> vandpytter, og det så bliver dybere og større..
>
> hvad kan vi gøre for at forhindre dette, da det er noget træls at køre

Ja det skyldes manglende afdræning. Da det kan være ret umuligt at gøre
noget ved nedsivningen, kan/skal man lave hældning/spidsning på vejen, evt.
også lave en grøft af passende størrelse. Men ellers hjælper det i første
omgang at køre langsomt på vejen, efter den er jævnet..

--
M.V.H
Preben Riis Sørensen

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 06-03-08 07:40

On Wed, 5 Mar 2008 21:57:09 +0100, "Johny Møller" <haugehjv@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>vandpytter, og det så bliver dybere og større..
>
>hvad kan vi gøre for at forhindre dette, da det er noget træls at køre over

For en del tid siden var der her i gruppen en god beskrivelse af hvordan
- skrevet af en som bor i Australien. Kan desværre ikke huske hans navn,
men det er mere end et år siden. http:/groups.google.com/ kan sikkert
hjælpe.

Men det var noget med at lave hul i bunden af hullerne - slå en
stålstang igennem, så vandet kan løbe ud af hullet. Inden man fyldte det
op med nyt grus.
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Martin Petersen

Dato : 06-03-08 20:19

> [...]
>
> Men det var noget med at lave hul i bunden af hullerne - slå en
> stålstang igennem, så vandet kan løbe ud af hullet. Inden man fyldte det

Jeg har prøvet det et par gange herhjemme uden success. Om det er fordi jeg
ikke kommer langt nok ned, eller fordi det handler om en sti ved siden af et
gammelt banelegeme skal jeg ikke kunne sige. :)

- Martin

Fra : Johny Møller

Dato : 06-03-08 21:15

Hejsa..

Takker for de gode svar.

Vi bor op ad en grusvej som går ned til de andre hus på vejen, og ja der
bliver kørt stærkt på grusvejen..

vores grund går over på den anden side af grusvejen, og hullerne kommer kun
oppe ved os, er det så vores ansvar at få dem fyldt igen?

mvh
johny