Isolering og fugt
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 04-03-08 14:02

Hej

Jeg er igang med renovering af et rækkehus fra 1958. Hovedopgaven er
at få isoleret gulvet og få lagt fjernvarme med gulvvarme ind.

ydervæggene er noget kolde, og mine spekulationer går på hvordan
fugtmembran lavet.
Jeg er med på fugtmembran til gulv og loft. Men hvordan med evt.
fugtmenbran til sokkel og ydervægge, og hvad med vægge ind til
naboerne?

Ydervæggene er ca. 30cm tykke og der er højst 5cm mellem mursten og
det er kun små felter med hulrum. Så min tanke var at isolere med fx.
50mm flamingo og så en gipsplade.
De gamle beboere havde sat tapet med ca. 4mm flamingo. Fugtmenbran er
det noget der skal være på ydermuren?

Der skal være kuldebroisolering mod sokkel til gulvet, men skal der en
form for fugtmembran?

ud over de tekniske ting, er der nogen hvor man for basis
byggemerterialer billigt, som gipsplader, 150mm flamingo isolering og
gasbeton

På forhånd tak, Mvh. Bjarke

Fra : Nygaard \(4330\)

Dato : 04-03-08 22:07

Hej Bjarke,

Prøv at kigge her http://www.rockwool.dk/sw101354.asp . Gør det selv bladene
(måske kan du finde dem på dit lokale bibliotek) er også ret gode til at
vejlede omkring emnet.

/tue

Fra : Morten

Dato : 05-03-08 15:27

flamingo er billigt i bauhaus tyskland ca 1/2 pris. cement ca 14 kr
/sæk-25kg fliselim er også en del billigere gasbeton ?

Fra : S@ndman

Dato : 06-03-08 08:09

"Morten" <1bladlus@get2net.dk(fjern 1)> wrote in message
> flamingo er billigt i bauhaus tyskland ca 1/2 pris. cement ca 14 kr
> /sæk-25kg fliselim er også en del billigere gasbeton ?

Sender de til DK eller skal man selv hente?

Jimmy