Tætningsbånd
Fra : Finn

Dato : 02-03-08 11:46

Jeg har haft noget sort tætningsbånd (sådan lidt blødt gummi - agtig)
der er ca 1½-2 mm tyk og 8 mm bred og selvklæbende. Men nu har jeg ikke
mere og skal bruge ca. 25 m.
Jeg kan ikke huske hvor jeg har det fra men div. byggecentre har det
ikke. Det mindste de har er ca 2½ mm tyk og det er for meget.

Er der nogen der har en ide om hvor jeg får fat på det?

Mvh
Finn

Fra : Ralph

Dato : 02-03-08 13:07

"Finn" <post@min.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har haft noget sort tætningsbånd (sådan lidt blødt gummi - agtig) der
> er ca 1½-2 mm tyk og 8 mm bred og selvklæbende. Men nu har jeg ikke mere
> og skal bruge ca. 25 m.

http://www.titgemeyer.dk/media/251.pdf

værs'go.

--
Ralph

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 02-03-08 13:58

Finn:
> [...]
> Det mindste de har er ca 2½ mm tyk og det er for meget.

> Er der nogen der har en ide om hvor jeg får fat på det?

Kig efter Flexopad, det fåes i forskellige højder og bredder.
Det står nederst under alle Tesa-produkterne, på en rulle.
Alle byggemarkeder omkring Herlev har det stående, der hvor jeg har
beskrevet det.
Kai

Fra : Jørgen E.

Dato : 02-03-08 20:04

> [...]
> de har er ca 2½ mm tyk og det er for meget.
>
> Er der nogen der har en ide om hvor jeg får fat på det?

Det kunne måske være butylbånd - hvilket enhver byggemarked
burde enten have eller kunne skaffe.
Butylbånd er lidt a la blød lakrids og meget klæbende ved varmepåvirkning.
Bruges typisk til tætninger ved f.eks glas og hårde bygningsdele.

Fra : Finn

Dato : 04-03-08 00:09

Det er ikke butylbånd men tak for budet. De 2 andre er ikke 100% noget
der passer men jeg har kigget på det.

Det mest famøse er nok at jeg har været i 5-7 byggemarkeder men ikke
rigtigt fundet noget. Først nu jeg har fået et par link har jeg egentlig
søgt på nettet (og mig som er så meget på nettet

Så jeg har fundt noget på nettet fra dafa og skal egentlig bare have
fundet ud af om jeg ikke kan købe mig til mine manglende meter ved en
glarmester (bruges som glasbånd).

Tak for svar ellers....