Fastgørelse af WC
Fra : edelvang@gmail.com

Dato : 27-02-08 13:34

Jeg har fået nyt wc og skal have det fæstnet på et ikke 100% plant
terazzogulv af ældre dato. Har boret ned og kan fint fastspænde
kalorius, men da det ikke er helt jævnt, får jeg brug for noget mørtel
af en slags.

Hvilken slags skal jeg bruge (og er det overhovedet mørtel, jeg skal
have fat i?), og kan jeg smide det ind efter opstilling af wc'et og så
spænde wc'et ned i den våde mørtel eller er det fyfy? Det virker
umiddelbart som en nem løsning, men er den *for* nem?

En anden mulighed ville være at opbygge en slags sokkel inden wc'et
blev stillet på, men det kan jeg dårligt overskue, er ikke den største
gør-det-selv'er.

Mvh
Kevin Borbye Edelvang

Fra : Hauge

Dato : 27-02-08 21:38

edelvang@gmail.com wrote:
> En anden mulighed ville være at opbygge en slags sokkel inden wc'et
> blev stillet på, men det kan jeg dårligt overskue, er ikke den største
> gør-det-selv'er.

En 3. mulighed er at købe et monteringssæt i det lokale byggemarkede. Det er
en finurlig gummiliste der skal monbteres i kanten af toilettet, der så
udjævner skævheder i gulvet.
Kik evt.. hos Jem & Fix, koster ca. 200 kr.

Alternativt er lyn-beton, eller hvad det ellers kaldes, det findes hos lidt
bedre byggemarkeder. Og der skal du gøre det der står på pakken.

Mvh Hauge

Fra : Jørgen Christensen

Dato : 28-02-08 09:23

Klods toilettet op med 3 eller 4 kiler, så det står rigtigt. Fug i revnen
med med grus/cement i blanding 3 grus og 1 cement. Tag kilerne ud og fug
færdigt, hvor kilerne sad.
Med venlig hilsen Jørgen.

Fra : Flot Heino

Dato : 28-02-08 22:50

"Jørgen Christensen" <jchrist@slet@detvip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:47c66f4f$0$89172$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> [...]
> med med grus/cement i blanding 3 grus og 1 cement. Tag kilerne ud og fug

Ja, sådan har jeg også gjort med vores nye Ifø sign. Virker perfekt