Om havedamme
Fra : Malene Günther Gomez

Dato : 26-02-08 20:24

Hej herinde ...
Findes der en speciel side om havedam/havebassin/vand i haven ?

Mvh. Malene

Fra : Michael Nielsen

Dato : 26-02-08 20:34

"Malene Günther Gomez" <chipmis@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej herinde ...
> Findes der en speciel side om havedam/havebassin/vand i haven ?
>
> Mvh. Malene
Jeps, kender du google ??? der er masser af dem, de fleste ok, alt efter
hvad man søger...
http://www.google.dk/search?source=ig&hl=da&rlz=1G1GGLQ_DADK264&q=havedam&meta=

Michael

Fra : MOnz

Dato : 26-02-08 22:13

www.koidanmark.dk

danmarks største og et gratis forum om havedamme
koikarper mv.

monze

Fra : Tove Krieger

Dato : 26-02-08 23:09

"Malene Günther Gomez" <chipmis@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej herinde ...
> Findes der en speciel side om havedam/havebassin/vand i haven ?
>
> Mvh. Malene

Der findes adskillige gode sider. Den første er:

http://www.superkoi.dk/cms.ashx

Der har vi handlet i en del år. Der er mange gode råd på siden, som
man kan kigge på, og de har et kæmpeudvalg af både tilbehør til
havedamme og fisk i massevis. De er også eksperter m.h.t.
fiskesygdomme, og man spørger aldrig forgæves hvis man ønsker et
godt råd. De er faktisk et besøg værd, og de har en meget flot
udstilling.

Desuden er er der:

http://www.havedammen.dk/

Hvor der også er mange gode forslag til opbygning af en havedam og
meget andet.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Elmer Fjort

Dato : 27-02-08 11:04

> [...]
> aldrig forgæves hvis man ønsker et godt råd. De er faktisk et besøg værd,

Jeg vil ikke anbefale at tage en tur til Superkoi!!
Man får mange mærkelige ideer i hovedet efter en tur i der anlæg.
Og det koster som regel altid et 5 cifret tal.

Det er superflot at se på, absolut anbefalelses værdigt!!!

Men er der ikke noget om de holder lukket indtil omkring 1/4??

Elmer

Fra : Tove Krieger

Dato : 27-02-08 12:44

"Elmer Fjort" <Whoknows@Whocares.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Man får mange mærkelige ideer i hovedet efter en tur i der
> anlæg. Og det koster som regel altid et 5 cifret tal.

Det er ikke så dyrt som du vil gøre det til. Vi har ikke kunnet få
hverken vores store pumpe, UV-lampe eller bassinstøvsuger og andre
ting billigere andre steder. Selvfølgelig er deres granitskulpturer
godt oppe i pris, men det er de jo alle steder. Deres fisk er sunde
og faktisk ikke ret dyre.

> Det er superflot at se på, absolut anbefalelses værdigt!!!

Der er også lagt et kæmpearbejde i det, og det er helt utroligt
flot.

> Men er der ikke noget om de holder lukket indtil omkring 1/4??

Jo, der er vinterlukket p.t. undtagen webbutikken, den er åben hele
året.

Fra : Malene Günther Gomez

Dato : 27-02-08 21:33

Hejsa alle ...

Tak for jeres tip .... men jeg tænkte nu på om der var en speciel side her i
"nyhedsgrupper" hvor man kan sidder og diskutere, dele ideer og spørge om
råd ... men jeg kan se på de svar jeg har fået at der er nogen som ved
en del, så måske man bare skal bruge gruppen herinde ?
Mvh. Malene

Fra : Jan Vestergard

Dato : 27-02-08 22:04

Malene Günther Gomez wrote:
> Tak for jeres tip .... men jeg tænkte nu på om der var en speciel
> side her i "nyhedsgrupper" hvor man kan sidder og diskutere, dele
> ideer og spørge om råd ...

Så hedder det ikke "en side" men "en gruppe"

Men - nej - det er der egentlig ikke - de bedste er i nævnte rækkefølge:

news:dk.fritid.hus-og-have (er er jævnligt noget om emnet - og er nok
den mest rigtige gruppe)

news:dk.fritid.dyr.akvarium (der dukker af og til et indlæg op også)

Jan

Fra : Tove Krieger

Dato : 27-02-08 22:13

> [...]
> ideer og spørge om råd ... men jeg kan se på de svar jeg har
> fået at der er nogen som ved en del, så måske man bare skal bruge

Der er vist kun akvariegruppen. Der er ikke en særskilt gruppe for
havedamme.

Jeg tror, at det bedste vil være hvis du f.eks. googler på havedamme
(du har jo allerede fået flere links). Der står nemlig meget godt i
de forskellige links. Jeg ved da også, at vi er en del her i gruppen
der har havedam, så du kan da bare spørge her, det kunne måske være
at det var noget man kunne svare på. Vi har selv haft havedam i 15
år, så lidt viden er der da erhvervet hen ad vejen.