Hvilken hård boxmadras?
Fra : Morten Stud

Dato : 26-02-08 06:30

Hej i gruppen

Jeg købte for ca. 3år siden en boxmadras i IKEA i målene 120x200
("fast").

Om mine (senge)præferencer er der slet ingen tvivl: Det skal være en
HÅRD seng. Jeg er nu meget gennemsnitlig af størrelse og vægt, men jeg
elsker at ligge hårdt/hader at ligge blødt :)

Jeg har fornyligt været nødt til at sætte ben på min boxmadras grundet
pladsmangel (jeg plejer at "sove på gulvet", da det gør sengen en tand
fastere) - og det har bestemt ikke været nogen succes. Jeg går nu på
3.uge rundt med den ømmeste lænd i riget, og det er fanme trælst ;)

Er der nogen her, der kan guide mig til valg af en stenhård boxmadras
i målene 120x200? (helst "studievenlig pris)

Jeg har været rundt i de diverse møbelhuse og talt med et par
madrassælgere fra nettet. Begge steder har jeg fået temmeligt ringe
vejledning, ala "den dyreste er den bedste til dig" (go figure).
Selvfølgelig er der en sammenhæng mellem pris og kvalitet, men vel
ikke nødvendigvis mellem pris og hårdhed? I så fald, må de eddermame
være hårde sådan nogle hästens senge....

Håber I kan anbefale mig en god, stenhård madras!?
Morten

Fra : Anders Majland

Dato : 26-02-08 17:14

> [...]
> fastere) - og det har bestemt ikke været nogen succes. Jeg går nu på
> 3.uge rundt med den ømmeste lænd i riget, og det er fanme trælst ;)

Hvad med at lægge en plade under maddressen. F.eks en 21mm krydsfiner eller
karossi/støbeplade ?

Så skulle den gerne lige så hård dom på gulvet ...

Hvis dine ben ikke let kan skrues på en plade så overvej også at sætte skabe
under. Vi havde i en lille lejlighed købt nogle skabe med låger hos
trævarefabrikkerne. Sådan nolge 40cm højre langs langsiden og så med et
mellemrum i fodende så der kunne skubbes høje bedrollers ind i midten.

/A

Fra : Morten

Dato : 26-02-08 18:48

"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> wrote in message
> [...]
> trævarefabrikkerne. Sådan nolge 40cm højre langs langsiden og så med et
> mellemrum i fodende så der kunne skubbes høje bedrollers ind i midten.

Hej Anders

Tak for forslaget

Jeg var vist desværre ikke helt klar nok i min forspørgsel:
Jeg har været nødt til at sætte min boxmadras på ben (plads til bedrollere
under).
Jeg søger derfor en meget hård boxmadras i målene 120x90.

Mvh
Morten

Fra : Hauge

Dato : 26-02-08 18:54

Hej
Morten wrote:
> Jeg har været nødt til at sætte min boxmadras på ben (plads til
> bedrollere under).

Jeg er ret overbevist om at det han mener, er at du monterer en hård plade
direkte under boxmadrassen, og monterer ben på den plade, så du kan have
disse rollere under.
Svarende til at du laver et forhøjet gulv direkte på undersiden af
madrassen, og sætter ben under det.

Mvh Hauge

Fra : Anders Majland

Dato : 26-02-08 22:54

> [...]
> disse rollere under.
> Svarende til at du laver et forhøjet gulv direkte på undersiden af

Lige præcis - og det forrige indlæg skulle jeg vist have læst inden jeg
trykkede send. Der var da vist temmeligt mange slåfejl ...

Men bliver sengen ikke hård nok af en plade under kan du jo også prøve at
lægge den over - Nej spøg til side.... Men hvis du søger en ny hård
boxmadras så tror jeg du bør overveje alternative teknologier... Kender du
noget til futon madrasser. De er oftest ret hårde - specielt sammenlignet
med boxmadras.

/A

Fra : Svend Spanget

Dato : 26-02-08 18:30

Morten Stud <studen@gmail.com> skrev:
>Om mine (senge)præferencer er der
>slet ingen tvivl: Det skal være en
>HÅRD seng.
Det er desværre nok umuligt at købe en ordentlig fast madras i
forretningerne.
Dansk Madras Fabrik fremstiller springmadrasser på den gode
gammeldags facon. Håndflettede fjedre i den hårdhed, du ønsker.
Det koster naturligvis mere, men du kan give lige så meget for 2-
3 ubrugelige madrasser...
Ikke noget med posefjedre eller andre dårlige fjedre...

Venlig hilsen
Svend