beskæring af jasmin
Fra : charlotte

Dato : 26-02-08 00:30

Hej Gruppe

Jeg har en jasmin, som er blevet meget stor. Sidste sommer var den ved
at vælte for mig. ( for meget regn og blæst i kombination) For at
undgå dette vil jeg gerne klippe den ned. Hvornår skal jeg gøre dette.
På nettet er der meget forskelige meninger om dette, så nu håber jeg
at der er en klog herinde som kan hjælpe mig.

Charlotte
p.s jeg dør ikke hvis ikke den blomster i år

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 26-02-08 09:31

On Mon, 25 Feb 2008 23:29:32 -0800 (PST), charlotte
<charlotte_boegvad@yahoo.dk> wrote:

> [...]
>På nettet er der meget forskelige meninger om dette, så nu håber jeg
>at der er en klog herinde som kan hjælpe mig.

Den bedste tid for beskæring er ofte "nu"
Du kan i hvert fald roligt skære din jasmin ned nu. Sørg for at skære
den godt ned, 20-50 cm over jorden.

>p.s jeg dør ikke hvis ikke den blomster i år

Hvis du gør som ovenstående, så kommer der i hvert fald ingen blomster i
år.
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Max

Dato : 26-02-08 09:48

Hej charlotte

> p.s jeg dør ikke hvis ikke den blomster i år

Jeg havde en i mange år, den blev klippet samtidig
med at hækken blev klippet sidste gang og den
blomstrede da hvert år. Men det kan godt være at
det er for sent nu, men det er der jo ikke rigtig
noget at gøre ved, klippes skal den jo.

--
Mvh Max