Tilladelse ti lfaskine.
Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 24-02-08 09:24

Jeg kan forstå at kommunen skal give tilladelse til at man laver en
faskine til afledning af regnvand.

Det gælder da ikke hvis vandet ikke kommer fra hustaget, men er afløb
fra f.x. terrassen?
(Og ikke er forbundet til anden form for kloakafløb)

Den afgørende forskel er vel om det er vand fra tag eller ej?

Info om faskiner:
http://www.teknologisk.dk/byggeri/16402

Mvh.
Jørgen

Fra : edelvang@gmail.com

Dato : 24-02-08 02:17

On 24 Feb., 09:23, Jørgen Rasmussen <rjo...@tdect-net.dk> wrote:

> Den afgørende forskel er vel om det er vand fra tag eller ej?

Som jeg læser det, gælder tilladelsen kun det vand, som før blev ledt
i kloak.

Mvh
Kevin Borbye Edelvang

Fra : Ivan

Dato : 24-02-08 12:04

"Jørgen Rasmussen" <rjo_ra@tdect-net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> (Og ikke er forbundet til anden form for kloakafløb)
>
> Den afgørende forskel er vel om det er vand fra tag eller ej?

Det gælder alt overfladevand. Hvilket vil sige alt det vand der kommer fra
dit tag-fliser-carporte-terrasser. Og kun hvis det er privat, så må du selv
lave det. Under forudsætning at du har forstand på det dud laver. Hvis det
er erhevrv skal det være en aut.kloakmester der laver det, medmindere det er
fra landbrugets driftbygninger.

Fra : Torben

Dato : 24-02-08 16:02

"Jørgen Rasmussen" <rjo_ra@tdect-net.dk> wrote in message
> Jeg kan forstå at kommunen skal give tilladelse til at man laver en
> faskine til afledning af regnvand.

Ikke i den kommune hvor jeg bor - jeg skulle blot overholde nogle få
gældende regler!

mvh
Torben

Fra : Ivan

Dato : 24-02-08 19:18

> Ikke i den kommune hvor jeg bor - jeg skulle blot overholde nogle få
> gældende regler!

Jeg kan kun sige hvad der står i Autoresations loven.
Du kan læse det i denne her: BEK 988 af 08/12/2003
Jeg tror ikke at kommunen kan omgå dette.

Fra : Ivan

Dato : 24-02-08 19:22

"Ivan" <virker@ikke.nu> skrev i en meddelelse

> Jeg kan kun sige hvad der står i Autoresations loven.
> Du kan læse det i denne her: BEK 988 af 08/12/2003
> Jeg tror ikke at kommunen kan omgå dette.
Ja det var jo så loven den der. Det står jo i bekendtgørelse om undtagelse
fra krav osv. BEK 1047 af 08/12/2003.
Beklager rundforvirringen.