Petroleum
Fra : Fister Løgsovs

Dato : 23-02-08 19:25

Hej.
Jeg har kvajet mig!

Case:
Jeg har en racerbane, fræst på en mdf-plade, og malet med Flüggers
udendørs maling.
Da den ikke bliver brugt så ofte, så sætter der sig en del støv i
overfladen, som stort set kun kan køres væk, og det tager ca. en time,
så der forsøges kemiske genveje.
En foreslog mig at tørre den over med petroleum, så det forsøgte jeg

Nu er overfladen faktisk ganske pæn at se på, men der ligger en film
på, som er glat som sæbe.

Hvordan fjerner nu det?

Tillægsspørgsmål:
Er lugtfri petroleum og petroleum det samme?
(jeg brugte lugtfri).

Kai

Fra : Anette

Dato : 23-02-08 20:26

Fister Løgsovs wrote:
> Hvordan fjerner nu det?

Petroleum trækker et fedtet lag , som du formentlig kan fjerne med en klud
varmt vand med opvaskemiddel.

/ Anette

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 23-02-08 22:05

Anette har bragt dette til os:

> Petroleum trækker et fedtet lag , som du formentlig kan fjerne med en klud
> varmt vand med opvaskemiddel.

> / Anette

Anette, du får lige et langdistancekys fra Herlev.
Jeg digtede lidt videre, og brugte malergrundrens i stedet for
opvaskemiddel, og det tog både det fedtede, og støvet, så det er
løsningen fremover.
Jeg har allerede givet tippet videre på forummet for racerbane.
Kai

Fra : Anette

Dato : 23-02-08 22:43

Fister Løgsovs wrote:

> Anette, du får lige et langdistancekys fra Herlev.

*fnis* tak

> [...]
> løsningen fremover.
> Jeg har allerede givet tippet videre på forummet for racerbane.

Super!. Ved fælles hjælp...og alt det der

/ Anette

Fra : Armand

Dato : 23-02-08 22:56

Fister Løgsovs skrev:
> Hej.
> Jeg har kvajet mig!
>
> Case:
> Jeg har en racerbane, fræst på en mdf-plade, og malet med Flüggers
> udendørs maling.

Nysgerrig: Hjemmelavet racerbane??
Link, plz.

--
Armand.

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 24-02-08 06:05

Armand sendte dette med sin computer:

> Nysgerrig: Hjemmelavet racerbane??
> Link, plz.

Jeg får lige taget nogen billeder, og lavet en side om det.
Her er den klub jeg startede for nogen år siden:
http://hmcracing.mono.net/
Min bane er lidt simplere i konstruktionen.
Kai

Fra : MFN

Dato : 26-02-08 21:54

Så er det da nemt at lave hjulspind .......... det er da .... fedt.