Valg af trægulv og montering
Fra : Inconnu

Dato : 21-02-08 12:54

Hejsa

Nå gulvet i stuen er brækket op og der isoleret og lavet nyt betondæk
med gulvarme. Nu kommer det svære valg hvilken gulv skal der på?.
Huset er et gammelt husmandsted og bliver renoveret rimelig tro mod
huset. Så det rette gulv var vel egentlig et fyrtræs gulv, men med
unger og 40 kg hund tror jeg ikke det er pænt så længe, så jeg er nok
ovre i eg plank.
Det er MEGET vigtig for mig at det får en god lyd når man går på det..
Men hvilken tykkelse skal det ha?
Skal det være massivt eller lamel?
Skal det fuldlimes, ligge på bøjler eller være svømmede
og hvilket mærke skal det være?

Prisen er ikke den bestemmende faktor, kvalitet og specielt lyd skal
være i top
Havde fra start egentlig bestemt min for et douglas gulv fra diensen,
men synnes ikke hårdheden er god nok iforhold til prisen og så virker
det for voldsomt med store planker i gammelt husmandssted.

Håber i kommer med nogle gode bud

Fra : Anders Majland

Dato : 21-02-08 22:29

> Så det rette gulv var vel egentlig et fyrtræs gulv, men med
> unger og 40 kg hund tror jeg ikke det er pænt så længe, så jeg er nok
> ovre i eg plank.

Det tror jeg heller ikke at eg kan holde til - ligegyldigt hvad du vælger
vil gulvet nok hurtigt få noget "patina" ....

Hvis du ikke havde gulvvarmen ville jeg vælge gode gamle fyr planker og så
oliebehandle dem... Og så leve med patinaen ...

I stuen har vi et noget tyndt (~4mm) af ukendt oprindelse der er
fuldlimet - og jo man kan godt se her har boet børn de sidste 5år ... På
førstesalen har vi lagt wiking 3-lags fyrplank, men der ikke gulvvarme. På
hemsene (~30m2) har vi lagt et massivt traditonelt fyrretræsgulv i 30mm
planker. Vi kiggede egenligt efter brugt i DBA men fandt nogle nye i 2.
sortering til samme pris.
Så det er jo lidt af hvert

http://www.wiking-gulve.dk/eg.html << de laver det også i eg og det skulle
være velegnet til gulve med gulvarme. Og en brochure her:
http://www.wiking-gulve.dk/media/brochure.pdf

Men hvis du kan finde et godt brugt gulv kunne det helt sikkert også blive
flot - hvis resten af indretningen også er lidt rustik. Men med gulvvarme
vil det nok være bedre med noget flerlags....

/A

Fra : info@alpogroup.dk

Dato : 02-04-08 05:18

On 21 Feb., 22:53, Inconnu <bals...@gmail.com> wrote:
> [...]
> men synnes ikke hårdheden er god nok iforhold til prisen og så virker
> det for voldsomt med store planker i gammelt husmandssted.

Hej.
Hvis du er ovre i massiv hårdttræ, så har vi nogle rigtige gode tilbud
massive planker i topkvalitet til fornuftige priser.
Du kan sagtens fuldlime et massivt plankegulv oven på beton og
gulvvarme. Med et massivt fuldlimet gulv får du også "god lyd" og et
gulv der vil holde i rigtig mange år. Se mere på www.alpogroup.dk -
skriv eller ring til mig og få et godt tilbud. Vi har gulvene på lager
og kan levere fra dag til dag.
Med venlig hilsen
Poul Henrik Jensen