Multiblok væg, afslutning ved loft?
Fra : Søren Olesen

Dato : 21-02-08 11:22

Hej

Jeg er ved at bygge en væg i multiblokke (porrebeton), men er kommet lidt i
tvivl om hvordan man laver afslutningen op imod loftet..da det jo ikke er så
let at få "limen" til at nå, og da især ikke hvis loftet ikke er 100%
lige....

Laver man et 1-2 cm mellemrum og fylder det med et eller andet til sidst??

På forhånd tak

Søren

Fra : Svend Spanget

Dato : 21-02-08 12:47

Søren Olesen <smolesen@hotmail.com> skrev:
>Laver man et 1-2 cm mellemrum og
>fylder det med et eller andet til sidst??
Nej, du saver den sidste blok over diagonalt, og limer den
inderste halvdel på først. Den har så en skrånende flade oppe
fra hjørnet mod loftet ned til forkanten. Nu kan den sidste
halvdel let skubbes op til loftet. Den glider let i limen på den
skrå flade og skal blot fikseres, indtil limen er tør.
Venlig hilsen
Svend

Fra : Søren Olesen

Dato : 21-02-08 13:04

Genialt.....!!!

Mange tak

Søren

Fra : bme

Dato : 21-02-08 17:29

"Svend Spanget (slet SVSO0)" <spanget@SVSO0virker.ikke> skrev i en
meddelelse news:12035947720.264352142667647@dtext.news.tele.dk...
> [...]
> halvdel let skubbes op til loftet. Den glider let i limen på den
> skrå flade og skal blot fikseres, indtil limen er tør.

Går ud fra at din væg går op til et eksisterende loft, for ellers plejer man
at føre den op over loftbeklædningen.

Den korrekte metode (i hvert fald da jeg kørte som gasbetonmontør) er nu
ellers at bruge et til formålet lavet fjederbeslag der fikseres i loftet.
Der vil så være ca en centimeter revne som skummes, krattes ud i 1-2 cm
dybde og så gipspuds.

/bo