Muldvarpeskræmmer i Aldi - virker den?
Fra : Kurt Hansen

Dato : 21-02-08 10:44

Aldi har en muldvarpeskræmmer, der angiveligt skulle holde muldvarpe væk i
en diameter på 15 meter. Den udsender højfrekvent lyd og drives af 4 stk.
D-batterier, hvad det så er for nogen.

Jeg har invasion af muldvarpe og ofrer gerne 2 eller 3 gange 119 kr., hvis
aggregatet virker.

Nogen der har erfaringer?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : enkvinde

Dato : 21-02-08 11:37

> [...]
> D-batterier, hvad det så er for nogen.
>
> Jeg har invasion af muldvarpe og ofrer gerne 2 eller 3 gange 119 kr., hvis

Tja, godt nok lidt blandede erfaringer herfra

Vores familie muldvarpe er en meget nysgerrig en af slagsen. Så da vi havde
sat røret i plænen, så skulle det selvfølgelig undersøges nøje og ofte

Derfor vurderede vi lynhurtig, at skidtet ikke virkede. Men, men.... tiden
har så vist, at den nysgerrige muldvarp faktisk foretrækker andre græsgange
nu.

Hilsen Eva
--
www.GiffenGaffenGuffen.dk
Meget godt i skuffen.

Fra : Gamle

Dato : 21-02-08 12:34

Kurt Hansen wrote:
> Aldi har en muldvarpeskræmmer, der angiveligt skulle holde muldvarpe
> væk>
> Nogen der har erfaringer?

Jeg har aldrig set muldvarper i Aldi

Mvh.
Torben

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 21-02-08 06:42

On Feb 21, 12:34 pm, "Gamle" <torbe...@it.dk> wrote:

> Jeg har aldrig set muldvarper i Aldi

Netop, så må den jo virke
Spøg til side, har selv tænkt på sådan nogle stykke, men kattene og
fælderne klarer det.
Og måske hunden eller kattene ville være bange for dem.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....

Fra : Ukendt

Dato : 22-02-08 18:06

Vores erfaring i Kalundborg Flyveklub:

Muldvarpene er på sigt bedøvende ligeglade, blot vi tilbereder dem en
fin græsbane, så kommer de!

Pestpatrol, tror jeg den hedder, en dims fra diverse kuponhæfter til
stikkontakten, der skal bortjage mus og lignende; det virker heller
ikke!

Venlig hilsen
Arnold Mikkelsen

Fra : JOB

Dato : 23-02-08 02:47

"Kurt Hansen" <kurt@fjerndettetowle.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> D-batterier, hvad det så er for nogen.
>
> Jeg har invasion af muldvarpe og ofrer gerne 2 eller 3 gange 119 kr., hvis

hej Kurt o.a.

Erfaringer - Ja
Forskrækkeren virker - Nej, men den generer formentlig din hund og din kat
og sikkert også andre dyr med god hørelse - vi bli'r også selv trætte af
lyden efterhånden

- Os almindelige privatpersoner kan kun forlade os på klapfælder eller
hund/kat - eller lange vagter med falkeblik og spaden i skudstilling - det
er et usædvanligt livligt muldvarpeår i år, da de stadig tror det alligevel
bliver vinter, og samler forråd til koldere tider...ellers er de ret
kløgtige...JOB

Fra : BHR

Dato : 24-02-08 20:02

Jeg har gode erfaringer sidste år med den fra Aldi.

Vi har i 10 år haft mange muldvarper i græsplænen, og har fanget 18 levende
med spaden. Det er utrolig træls at bruge 15 minutter på at fjerne
muldvarpeskud inden græsplænen skal klippes hver eneste uge.

Efter at vi har fået Aldis muldvarpeforskrækker har vi stort set ikke haft
nogen i det sidste 3/4 år. Et par enkelte skud i en afstand af 6-7 meter fra
røret som er anbragt midt i græsplænen. Dog har vi haft 2 skud tæt på? Men
problemet er næsten fuldstændigt løst!

Vi har netop investeret i en ekstra, for at komme problemet til livs på en
græsplæne noget fra den anden.