Er dette en waterblocker eller...?
Fra : Peter T.

Dato : 18-02-08 12:27

<http://home19.inet.tele.dk/jodle/vvs.jpg>

Denne dims sidder forbundet til vandrøret, som går op til cisternen på mit
toilet. Mit gæt er, at det er en gammel waterblocker, men jeg ser ikke
fidusen i, at den skal sidde forbundet til en cisterne på et toilet.

Hvad er jeres gæt?

Et sidespørgsmål. Jeg spørger om dimsens funktion, da cisternen tager ca.
15-20 minutter om, at blive fyldt op, hvilket er hamrende irriterende. Jeg
har prøvet at se om jeg kan dreje på kransen, der sidder inde i cylinderen
- men uden held. Så inden jeg skiller det ad og ser, om der ikke sidder en
prop af kalk mv., så vil jeg høre, om den kan justeres somehow, så der
kommer højere vandgennemstrømning?

--
Peter T.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 18-02-08 19:05

> [...]
> toilet. Mit gæt er, at det er en gammel waterblocker, men jeg ser ikke
> fidusen i, at den skal sidde forbundet til en cisterne på et toilet.

Det ligner en vandhane/stophane. Jeg ville skifte den med en ballofix.

Mvh Maria

Fra : Peter T.

Dato : 18-02-08 19:32

Maria Frederiksen udviste en rettidig omhu og skrev:

> Det ligner en vandhane/stophane. Jeg ville skifte den med en ballofix.

Ballofixen sidder under dimsen. :)

--
Peter T.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 18-02-08 20:50

> Ballofixen sidder under dimsen. :)

Lurede godt på det - kan den åbne/lukke problemfrit?

Mvh Maria

Fra : Max

Dato : 18-02-08 21:26

Hej Peter

> Ballofixen sidder under dimsen. :)

Sædet i den gamle hane er nok tæret væk i den gamle
hane og så har man ladet den sidde da man satte
balofixen på da men jo ellers ville mangle rør.

--
Mvh Max

Fra : Peter T.

Dato : 19-02-08 09:52

Max udviste en rettidig omhu og skrev:

> Sædet i den gamle hane er nok tæret væk i den gamle
> hane og så har man ladet den sidde da man satte
> balofixen på da men jo ellers ville mangle rør.

Altså du mener, det er en gammel stophane?

--
Peter T.

Fra : Max

Dato : 19-02-08 12:02

Hej Peter

> Altså du mener, det er en gammel stophane?

Ja, det antager jeg.

--
Mvh Max

Fra : Peter T.

Dato : 29-02-08 18:44

Peter T. udviste en rettidig omhu og skrev:

> Et sidespørgsmål. Jeg spørger om dimsens funktion, da cisternen tager
> ca. 15-20 minutter om, at blive fyldt op, hvilket er hamrende
> irriterende.

Fandt ud af det. Hev næsten alle dele ud af cisternen og fandt ud af, at
det var selve lukkemekanismen, der lader vandet komme ind indtil et vist
niveau, der var svært kalket til, så hullet til sidst var på størrelse med
et knappehulshoved. Eddikesyre løste problemet. :)

--
Peter T.