Ifø toilet
Fra : Kasper

Dato : 17-02-08 12:31

Hej

Hvordan finder man model nummer/type på sådan et wc?

jeg vil gerne vide hvor meget vand det bruger hver gang, jeg tror ikke det
er så mang eår gamelt, men har ikke den der vippe knap til stort og lille
skul, istedet har det en rund cylinder formet knap der stikker 2 cm op, den
kan så enten trykkes på eller trækkes i, men jeg ved ikke om der er forskel
heller

Kasper

Fra : Lars

Dato : 17-02-08 14:41

Kasper skrev:
> [...]
> kan så enten trykkes på eller trækkes i, men jeg ved ikke om der er forskel

Tøm den fyldte cisterne for vand - så kan du se, hvor meget det bruger.

Fra : Mads Kristiansen

Dato : 21-02-08 10:23

"Lars" <jubija@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Tøm den fyldte cisterne for vand - så kan du se, hvor meget det bruger.

Eller kig på din vandmåler. Den registrer helt ned til liter. Så kan du
kigge, få en til at trække og se hvor meget den løber op på.

Mvh
Mads

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 17-02-08 14:43

Kasper wrote:

> Hvordan finder man model nummer/type på sådan et wc?
>
> jeg vil gerne vide hvor meget vand det bruger hver gang,

Forslag: Brug den simple metode.
Mål hvor meget vand der er i beholderen før og efter udskylning.

(10 x 10 x 10 cm er 1 liter)

Mvh. Jørgen

Fra : Jan Vestergard

Dato : 17-02-08 15:39

"Kasper" skrev i en meddelelse
> Hvordan finder man model nummer/type på sådan et wc?

Før midten af 1990'erne brugte Ifø typisk 8-9- liter per skyl.

Ifø gik over til stort/lille skyl omkring 1995/1996 med modellen CERA.

De brugte vist i starten 3/6 liter - men gik hurtig over til 2/4 liter.

Den nyere model Ifø Sign bruger også 2/4 liter.

Find selv billeder af dem på Google.

Jan