Midlertidig p-plads på plæne-Hvordan?
Fra : Nicolai

Dato : 14-02-08 20:06

Hej!
Skal lave midlertidig p-plads for et par biler på græsplænen(alm. og flad),
ved siden af indkørslen til huset, og vil selvf. undgå en "mudderbane".
Vil grave af, og stampe sten/grus/stabilgrus.
Hvad kan jeg nøjes med, for at det holder sig fast og kan bruges et par år?
Mvh Nicolai.

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 14-02-08 21:32

"Nicolai" <navn@adresse.dk> writes:

> [...]
> Vil grave af, og stampe sten/grus/stabilgrus.
> Hvad kan jeg nøjes med, for at det holder sig fast og kan bruges et par år?

Til personbiler skal du nok regne med en 40-50 cm stabilgrus. Lidt
mindre, hvis det er på sandbund, og noget mere, hvis det er ler.

--
// Wegge
<http://geowiki.wegge.dk/wiki/Forside> - Alt om geocaching

Fra : Leonard

Dato : 14-02-08 21:44

On Thu, 14 Feb 2008 20:05:36 +0100, Nicolai wrote:

> [...]
> Vil grave af, og stampe sten/grus/stabilgrus.
> Hvad kan jeg nøjes med, for at det holder sig fast og kan bruges et par år?

Det nemmeste må være at lægge noget plastarmering udover plænen.

Ellers ville jeg nøjes med at sprede stabilgrus udover arealet i 5-8 cm
tykkelse og så fylde efter, når det bliver nødvendigt.
Når der så skal være græs igen, kan der spredes et tyndt lag kompost fra
genbrugsstationen og græsset skal såmænd nok gro fint i grusset.

--
Leonard

Fra : Max

Dato : 14-02-08 22:14

Hej Nicolai

> Hvad kan jeg nøjes med, for at det holder sig fast og kan bruges et
> par år?

Hvad med at leje nogle tykke jernplader, dem man i byggeriet kalder
køreplader, de kan nok lægges direkte på græsplænen og løftes væk
når du ikke skal bruge pladsen mere.

--
Mvh Max

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 14-02-08 22:50

> [...]
> Vil grave af, og stampe sten/grus/stabilgrus.
> Hvad kan jeg nøjes med, for at det holder sig fast og kan bruges et par

Et læs stabilgrus eller småsten. 10-15 cm hvis det skal holde i årevis og
ellers bare nogle få cm. Vi hældte 10 cm på, og det holder fint efter 5 år.

Mvh Maria

Fra : Søs

Dato : 15-02-08 12:00

> [...]
> år.
>
> Mvh Maria
>Fjen det nuværende græs og muld. Hvis det er lerjord lægges en dug af
hvis det er sandjord er det ikke nødvendigt.
Nu tager vi den oppefra. øverst græsarmering fliser fåes både i beton og
plast
fylder 7 cm herunder 15cm stabiltgrus det er rigeligt til personbiler,
herunder fyldes bundsikringsgrus
af de fleste kaldet sand. så du får højden til at passe.
nederst fibertex hvis det er lerjord.
Græsarmeringens huller fyldes med muld og der såes igen
Bruger du græs armering af plast bliver den ret hurtigt usynlig når der ikke
er trafikbelastning og behøver ikke at blive fjernet når du ikke mere har
brug for parkeringsarealet
betontypen vil du altid kunne se.
Kørepladerne vil jeg fraråde dels fordi græsset ikke overlever. Og dels
fordi selv personbiler
for dem til at flytte sig ved start og stop. så du med jævne mellmrum skal
hidkalde en
kranbil til at lægge dem tilbage på plads.
Mvh FC.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 15-02-08 02:30

On Feb 14, 10:13 pm, "Max" <Max_J...@post9.tele.dk.invalid> wrote:
> Hej Nicolai

> Hvad med at leje nogle tykke jernplader, dem man i byggeriet kalder
> køreplader, de kan nok lægges direkte på græsplænen og løftes væk
> når du ikke skal bruge pladsen mere.

Det forslag støtter jeg også.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk

Utroligt hvad tegninger kan føre med sig.........

Fra : Keld Nygaard

Dato : 17-02-08 11:21

>Det forslag støtter jeg også.

De bliver pare så pokkers glatte når den første rimfrost kommer...

Mvh
Nygaard

www.nygaard.eu

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 15-02-08 12:11

Nicolai wrote:
> [...]
> "mudderbane". Vil grave af, og stampe sten/grus/stabilgrus.
> Hvad kan jeg nøjes med, for at det holder sig fast og kan bruges et

Jeg ville nok udlægge en del af plænen med 'armeret græs'. En kørefast
belægning der tillader græsset at gro igennem. Det vil ikke ændre udseendet
ret meget, og kunne senere anvendes som gæsteparkering.

http://www.idenyt.dk/artikler_show.asp?show=12591

--
Carsten (3600)
gunstig lejlighed... www.st-roerbaek.dk www.kokkeriet.info