Varmluftdelen af ovn virker ikke længere (~
Fra : ketrape@gmail.com

Dato : 11-02-08 09:52

Vi har en Electrolux indbygningsovn (model EOB 974). I denne virker
varmluftdelen pludselig ikke længere. Blæseren til varmluftdelen
kører, men der kommer ikke varme på. Ovnen kan godt bruges som
konventionel ovn, hvor den virker fint.

Har såden en ovn forskellige varmeelementer til hhv. varmluft og
traditionel varme?

Er der noget fejlsøgning, som jeg selv kan foretage? Kan det betale
sig at reparere den via en fagmand?

Med venlig hilsen
Kent

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 11-02-08 19:24

> [...]
>konventionel ovn, hvor den virker fint.

>Har såden en ovn forskellige varmeelementer til hhv. varmluft og

Ja.

>Er der noget fejlsøgning, som jeg selv kan foretage? Kan det betale
>sig at reparere den via en fagmand?

Vi fik en mand ud, og det kostede ikke mange minutter for ham at skifte den.
Næste gang køber jeg nok selv varmelegemet og skifter det. Du kan jo prøve
om du kan få det gamle ud (husk at tage stikke ud først), så kan du nok også
få det nye i igen.

Mvh Maria

Fra : ketrape@gmail.com

Dato : 12-02-08 08:05

On 11 Feb., 19:23, "Maria Frederiksen" <m...@easyfrag.dk> wrote:

> [...]
> om du kan få det gamle ud (husk at tage stikke ud først), så kan du nok også

Tak for det.

Havde via andet indlæg også fundet ud af, at der er flere
varmelegemer. Har fået ovnen skildt ad og bestilt ny reservedel på
http://reservedele-hvidevarer.dk/

Mvh Kent