Flymo - hit eller skidt?
Fra : Onix

Dato : 11-02-08 09:24

Hej

Vi har en gangske lille plæne, ca. 200-250 m2, vores gamle Ginge som vi har
fået som "aflagt" er stået af.

Vi tænker at købe en flymo, let og elektrisk, så det foregår uden larm og
uden vedligehold af motoren.

Er nogle gode såvel som dårlige erfaringer?

Onix

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 11-02-08 15:53

Onix wrote:

> Er nogle gode såvel som dårlige erfaringer?

OK hvis den er *uden* græsopsamler og plænen er absolut jævn. Ellers ikke.

Ebbe

Fra : Jens G

Dato : 11-02-08 17:37

On Mon, 11 Feb 2008 15:53:15 +0100, "Ebbe Kristensen"
<ebbe@ekologic.dk> wrote:

>OK hvis den er *uden* græsopsamler og plænen er absolut jævn. Ellers ikke.

Ja, den er ikke god til plæner hvor der repareres små huller. Det løse
blæses væk. Også gødning blæses væk, hvilket kan være skidt hvis man
f.eks. har havebassin lige op til plænen.

--
Jens G
Kan anbefale http://www.everlove.dk til IP telefoni.

Fra : Inger Pedersen

Dato : 11-02-08 18:11

"Ebbe Kristensen" <ebbe@ekologic.dk> skrev i en meddelelse

> OK hvis den er *uden* græsopsamler og plænen er absolut jævn. Ellers ikke.

- og nogenlunde ok, hvis græsset er tørt. Vådt græs samles til klumper, der
ser noget videre trælse ud.
Det samme sker, hvis græsset er for langt - og det er det jo pr definition,
lige før man klipper det.

Hilsen Inger

Fra : Lars Peter Larsen

Dato : 11-02-08 18:11

Onix wrote:
> [...]
> uden vedligehold af motoren.
>
> Er nogle gode såvel som dårlige erfaringer?

Lejerne i motoren ryger vist også for et godt ord når den rammer en sten
med rotoren. Det er rødmetallejer istedet got rigtige kuglelejer.

Hvis man er fingernem og kan modificere den fra starten er den vist super.

Der er andre elektriske modeller med hjul - f.eks Aldi havde een sidste
år men ejg vid ikke om den har samme problem med motorlejerne.

/Lars

Fra : Steen

Dato : 11-02-08 13:29

On 11 Feb., 09:23, "Onix" <vedi...@fjerndettehotmail.com> wrote:
> [...]
> uden vedligehold af motoren.
>
> Er nogle gode såvel som dårlige erfaringer?

Jeg har en Flymo med bensinmotor.
Den fungerer fint selvom min plæne er meget ujævn.
Det eneste der irriterer mig lidt er at den blæser græsset op på
husmuren og ud på fliserne.

Hilsen

Steen

Fra : leif.frederiksen@gma~

Dato : 18-03-08 05:57

On 11 Feb., 21:29, Steen <st...@joergensen.tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> Den fungerer fint selvom min plæne er meget ujævn.
> Det eneste der irriterer mig lidt er at den blæser græsset op på

Hej Steen,

Den Flymo med benzinmotor du har - er det en luftpudeklipper?

Venligst

Leif