Fjerne algerpå terrasse
Fra : Michael Lund Milo

Dato : 10-02-08 17:33

Vi har en terrasse belagt med herregårdssten, som har fået et grønt skær af
noget der mest ligner alger. Både i fugerne mellem de enkelte sten og i de
små fordybninger i stenene.

Hvordan får vi bedst rengjort vores terrasse, og hvornår skal det gøres?

Mvh.

Michael Lund Milo

Fra : Martin Petersen

Dato : 10-02-08 20:20

"Michael Lund Milo" <not@toknow.gov> skrev i en meddelelse

> [...]
> de små fordybninger i stenene.
>
> Hvordan får vi bedst rengjort vores terrasse, og hvornår skal det gøres?

Køb algefjerner. Sprøjt på, og vent til det forsvinder. :)

Kan nok udføres nu uden problemer.

- Martin

Fra : Mads

Dato : 10-02-08 21:21

On Sun, 10 Feb 2008 17:33:24 +0100, "Michael Lund Milo"
<not@toknow.gov> wrote:

> [...]
>små fordybninger i stenene.
>
>Hvordan får vi bedst rengjort vores terrasse, og hvornår skal det gøres?

Algefjerner kan gøre det, men en billigere løsning er Rodalon eller
et tilsvarende produkt, f.eks. Premin. (ca 30 kr for en liter i Bilka)

Lav en 10% opløsning og sprøjt det på fliserne med en havesprøjte.
Efter et par dage er det grønne væk.

Gentages efter behov ( 1 - 2 gange årligt )

Fra : Gilbert....\(5750\)

Dato : 11-02-08 12:22

> [...]
> af noget der mest ligner alger. Både i fugerne mellem de enkelte sten og i

skulle du være i besiddelse af et par børn og en sandkasse, beder du
venligst men bestemt ungerne tømme sandkassen i et jævnt lag på fliserne om
efteråret, så klare vind og vejr algeren i løbet af vinteren, når foråret
kommer fejer du sandet væk, bortskaffer det ved at bede ungerne strø det på
græsplænen, så er du af med både alger og mos, næsten uden at røre en
finger, det eneste du så skal er at skaffe nyt sand, men det indgår jo i den
almindelige havepleje at skifte sandet i sandkassen

--
Hilsen Gilbert Rønhave
( . ) ( . )

Fra : M.N,

Dato : 11-02-08 14:43

http://shop.totalrent.dk/index.php?menupunkt=butikken&kategori=36&id=127&vareid=71&underid=

Mich.

Fra : Mads

Dato : 11-02-08 21:20

On Mon, 11 Feb 2008 14:42:40 +0100, "M.N," <virkerikke@c.dk> wrote:

>http://shop.totalrent.dk/index.php?menupunkt=butikken&kategori=36&id=127&vareid=71&underid=

Det er sgu da billigt, hva?
160 kr for 5.200 kg algefjerner. Der må da være nok
til at holde havegangen algefri de næste 3-4000 år

Fra : Mads Kristiansen

Dato : 13-02-08 19:47

> [...]
> de små fordybninger i stenene.
>
> Hvordan får vi bedst rengjort vores terrasse, og hvornår skal det gøres?

Talte med en der har prøvet det i et par år. Det forsvinder igen når der
kommer sol på.
Alternativt kan du også blande klorin i en spand og hælde ud over. Det
gjorde jeg sidste år og det virkede fint nok. Det koster jo heller ikke
alverden.

Mvh
Mads K

Fra : Mads

Dato : 13-02-08 21:05

On Wed, 13 Feb 2008 19:47:06 +0100, "Mads Kristiansen"
<madsk.fjernes.@webspeed.dk> wrote:

> [...]
>Alternativt kan du også blande klorin i en spand og hælde ud over. Det
>gjorde jeg sidste år og det virkede fint nok. Det koster jo heller ikke

Problemet med klorin er bare at hvis der er planter tæt på
fliserne, f.eks. en græsplæne, så ødelægger man også
den- Måske kun en tynd stribe langs fliserne, måske meget
mere. Det kommer an på hvor meget klorin man bruger.

Jeg foreslog Rodalon fordi det ikke slår planterne ihjel, men
kun er giftigt for alger og mikroorganismer.
Desuden koster det ca det samme som klorin.

Fra : hv@vilstrup-lifestyl~

Dato : 25-02-08 13:14

On 10 Feb., 17:33, "Michael Lund Milo" <n...@toknow.gov> wrote:
> [...]
> små fordybninger i stenene.
>
> Hvordan får vi bedst rengjort vores terrasse, og hvornår skal det gøres?

Hej

Når dine fliser er blevet rene, så kan du efterfølgende få dem
behandlet. Jeg ved, at stoneguard virker og jeg har også selv fået
mine afrenset af Snaptun Brolægning, som efterfølgende gav dem
Stoneguard. Det kan anbefales