Affugter i kælder - Nødvendigt????
Fra : Lars Hansen

Dato : 10-02-08 14:41

Hej i Gruppen

Jeg har nu haft en billig affugter stående og køre i min kælder, bare for at
se om den kunne fjerne noget fugt.
Det er den billige Appliance Standard 10 der kan hive 10 liter ud i døgnet
ved 30 grader.
Forsøget er lavet fordi der er en svag lugt af "kælder". Ikke at jeg tror på
at man kan komme den til livs, men som sagt "bare et forsøg".

I vores kælder er der ca. 20 grader og en luftfugtighed på omkring 45 %.
Efter den har kørt en uge nu har den gennemsnitligt hevet 1 liter ud i
døgnet og luftfugtigheden har ikke flytte sig nævneværdigt. Måske en procent
eller to.

Hvad siger I?
Er luftfugtigheden ok?
Er 1 liter i døgnet meget?

Mvh
Lars Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 10-02-08 16:20

Lars Hansen wrote:
> [...]
> %. Efter den har kørt en uge nu har den gennemsnitligt hevet 1 liter
> ud i døgnet og luftfugtigheden har ikke flytte sig nævneværdigt.

45 % ved 20 grader er meget normalt hjemme hos mig og jeg har ikke
fugtproblemer.

Stig Bang-Mortensen