Olie på fliser
Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 09-02-08 22:03

Det har lagt der alt for lang tid, olien - på mine kørefliser. Jeg har
prøvet noget der suger olie til sig, men der er ikke den store effekt i det.

Kan man brænde det væk - hælde noget brændbart petrolium eller benzin ud
over det og på den måde slippe af med det?

Det er motorolie - men bilen drypper ikke mere (det er en anden der holder
der nu :)).

--
Per
CV sælges: ´91 Wilk 500, 7 meter lang, totalvægt 1200 kg, fortelt, gasvarme,

Fra : Gamle

Dato : 09-02-08 22:24

Per Henneberg Kristensen wrote:
> Det har lagt der alt for lang tid, olien - på mine kørefliser. Jeg har
> prøvet noget der suger olie til sig, men der er ikke den store effekt
> i det.

Hæld cement på. Det suger og farver samtidig.

Mvh.
Torben

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 09-02-08 22:35

"Gamle" <cfs4808a@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Hæld cement på. Det suger og farver samtidig.

Vil det være godt at varme på det? Hvis man ellers kan undgå at blæse
cementen væk.

--
M.V.H
Preben Riis Sørensen

Fra : Gamle

Dato : 09-02-08 22:56

Preben Riis Sørensen wrote:

> Vil det være godt at varme på det? Hvis man ellers kan undgå at blæse
> cementen væk.
Ved det faktisk ikke. Havde problemet og man skal hælde cement på og lade
det suge. Derefter med en hård kost henover. Det gør man flere gange og
tilsidst har man fået olien op og cement ned i porene. Til sidst var der så
at sige ikke noget at se.

Mvh.
Torben

Fra : Calle.

Dato : 09-02-08 22:10

"Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Kan man brænde det væk - hælde noget brændbart petrolium eller benzin ud
> over det og på den måde slippe af med det?

prøv med motor-rens. kan købes på tankstationer og hos
reservedelsforhandlere
--
Venlig hilsen
Calle.

Fra : Esben I.

Dato : 10-02-08 00:24

Calle. wrote:
> prøv med motor-rens. kan købes på tankstationer og hos
> reservedelsforhandlere

og suges op med kattegrus
mvh
Esben I.

Fra : TG

Dato : 11-02-08 00:31

On Feb 9, 10:34 pm, "Preben Riis Sørensen" <pre...@esenet.dk> wrote:

> Vil det være godt at varme på det? Hvis man ellers kan undgå at blæse
> [...]

Jeg har et par gange klaret problemet ved at brænde mest muligt af med
en blæselampe/ukrudtsbrænder. Resten har jeg så klaret med cement-
behandlingen..

/TG