radiator termostator
Fra : tinus nielsen

Dato : 08-02-08 17:42

ifølge danfoss vejledning brude jeg udskifte/opdatere mine termostater i
huset.

der der nogen der ved om det kan svare sig eller om der overhovedet er nogen
idé i det

Fra : Henrik Madsen

Dato : 08-02-08 21:52

On Fri, 8 Feb 2008 17:42:02 +0100, "tinus nielsen"
<tinushnielsen@hotmail.com> wrote:

> [...]
>huset.
>
>der der nogen der ved om det kan svare sig eller om der overhovedet er nogen

Altså..

Ikke at jeg lige ved en masse om den slags men som en generel
betragtning er det vel naturligt at dem som sælger termostater gerne
vil have dig til at købe nogle nye..

De lever vel sådan set af at sælge dem.

Står der en begrundelse for hvorfor det skulle være nødvendigt ?
Spørger fordi jeg har oldgamle danfoss termostater i huset og de
fungerer så vidt vides udemærket.

Henrik Madsen

Fra : Calle.

Dato : 09-02-08 13:46

"tinus nielsen" <tinushnielsen@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> ifølge danfoss vejledning brude jeg udskifte/opdatere mine termostater i
> huset.
>
> der der nogen der ved om det kan svare sig eller om der overhovedet er
> nogen idé i det

hvilke termostater har du nu?

--
Venlig hilsen
Calle.

Fra : Tinus Nielsen

Dato : 11-02-08 19:58

jeg har de der runde som ligner en cylinder. huset er fra 1971

jeg mener danfoss sagde noget med at de nye skulle tage hensyn til når feks
vinduet åbnes og at de generalt skulle holde temperaturen bedre.

Fra : Calle.

Dato : 11-02-08 22:36

> jeg har de der runde som ligner en cylinder. huset er fra 1971

de gamle musegrå? Så ville jeg skifte, tror de har mistet noget af
fyldestoffet, og dermed er blevet ustabile.

--
Venlig hilsen
Calle.

Fra : Tinus Nielsen

Dato : 12-02-08 20:48

man kan godt nøjes med at skifte selve den runde ikke? så jeg ikke behøver
at skulle skille noget ad og rode med vandrør osv.

news3sj.49$6c2.30@news.get2net.dk...

Fra : Calle.

Dato : 12-02-08 23:36

> man kan godt nøjes med at skifte selve den runde ikke? så jeg ikke behøver
> at skulle skille noget ad og rode med vandrør osv.

Jo, du skal så bare huske at købe dem der har spændebånd istedet for
snaplås, for at de passer på din bundventil.
udseendet er ellers det samme som de nye med snaplås. læg også mærke til, at
der er 2 forskællige diametre på spændebånd, men forskellen er så står, at
du ikke kan tage fejl.
--
Venlig hilsen
Calle.

Fra : claus b.p.

Dato : 13-02-08 00:50

"Calle." <snyd@mail.ha> skrev i en meddelelse
> [...]
> at der er 2 forskællige diametre på spændebånd, men forskellen er så står,
Find dem på nettet, det er meget billigere end hos VVS'erene eller i
byggemarkedet.

/Claus

Fra : tinus nielsen

Dato : 15-02-08 15:07

> Find dem på nettet, det er meget billigere end hos VVS'erene eller i
> byggemarkedet.

er det også billigere end jem og fix? hvor på nettet? vvsgrossisten.dk?