Hvad skal termostaten der starter oliefyre~
Fra : Lazy

Dato : 08-02-08 07:52

Hej

Hvad skal termostaten der starter oliefyret stå på?

Det jeg tænker på er om en lav temperatur indstilling kan have indflydelse
på levetiden på kedlen.

Hilsen Lazy

Fra : Ukendt

Dato : 08-02-08 09:15

> Hvad skal termostaten der starter oliefyret stå på?
> Hilsen Lazy

Hejsa.

De lærde strides, men samler sig lige over 60°C kompromietes kunst.
For lav og du får øget tærring i kedlen og skorsten p.g.a. kondens og derved
dannelse af svovlsyre.
For høj og du kommer til at kæmpe med kalkudfældning.

Der kan være lidt forskel afhænigt af om det er temperaturen på det varme
brugsvand eller det cirkulerede keddelvand du måler på.
Men spørg din serviceperson, næste gang denne er forbi - vedkommende ved
hvad din termostat skal stå på.

Der er også aspekter omkirng bakterievækst i det varme vand ved temp. under
60°C og andet hygiejne.
--
Venlig hilsen
Ole "Toggal" Juhl (Storefut)

Fra : Gilbert....\(5750\)

Dato : 08-02-08 19:05

"Lazy" <sjarme@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvad skal termostaten der starter oliefyret stå på?
>
> Det jeg tænker på er om en lav temperatur indstilling kan have indflydelse

55 grader er det mest brugte, der er bakterierne døde, og som tidligere
nævnt højere afsætter kalk

--
Hilsen Christel & Gilbert Rønhave
( . ) ( . )

Fra : Dan Andersen

Dato : 08-02-08 22:20

"Lazy" <sjarme@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> Hej
>
> Hvad skal termostaten der starter oliefyret stå på?
>
> Det jeg tænker på er om en lav temperatur indstilling kan have indflydelse
> på levetiden på kedlen.
>
> Hilsen Lazy
>

>Bør stå på 65 grader - Hysteresen er ca. på 5 grader - dvs. fyret går først
>iang ved de 60 grader. Grunden til de 60 grader er, at de dannes syre i
>flammerummet og røgafgangen ved temp. under de 60 grader. Denne syre tærer
>på væggene i fyret.
Derfor..

Mvh. Dan Andersen - www.dbamott.dk