Pejsebrænde - Skovrummeter
Fra : Christian

Dato : 07-02-08 16:36

Hej,
Jeg er på udkig efter noget brænde, og jeg overvejer at købe det i en skov
og selv skære det op og kløve det. Men jer er ikke så stærk i de forskellige
måleenheder for brænde. Min reference er de her bure på omkring 2 m3 som er
kløvet og tæt stablet. Der har jeg en ide om hvor stor mængden af brænde er.
Nu har jeg så set at man kan købe fra 5 skovrummeter hos den lokale
skovløber. Hvor meget svarer det ca til hvis man skal regne det om til noget
man kan forholde sig til ?

/Christian

Fra : penta@panto.com

Dato : 07-02-08 20:22

"Christian" <cphl@surfpost.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hos den lokale skovløber. Hvor meget svarer det ca til hvis man skal regne
> det om til noget man kan forholde sig til ?

5 skovrummeter er en stak på 5x1x1 meter.

http://www.forbrug.dk/klage/love/forbrugerlove/mfl/retningslinjer/braende/

/tomov

Fra : SB

Dato : 09-02-08 20:47

> 5 skovrummeter er en stak på 5x1x1 meter.
>
> http://www.forbrug.dk/klage/love/forbrugerlove/mfl/retningslinjer/braende/
>
> /tomov

sikker?

tror næsten han mener hvor meget 5 skovrummeter fylder savet, kløvet og
stablet som de tårne man kan købe ved div byggemarkeder.
slag på taksen er at 5 skovrummeter nok svarer til omkring 3 når det er
flækket og stablet pænt
Søren

Fra : Ukendt

Dato : 07-02-08 20:22

> [...]
> hos den lokale skovløber. Hvor meget svarer det ca til hvis man skal regne
> det om til noget man kan forholde sig til ?

Her er vist hvad du søger:

http://www.skov-info.dk/haefte/18/kap06.htm

M.v.h. Ole Frederiksen

Fra : Ukendt

Dato : 08-02-08 08:32

> [...]
> hos den lokale skovløber. Hvor meget svarer det ca til hvis man skal regne
> det om til noget man kan forholde sig til ?

Et tårn på 2 m3 sælges ofte under "3 skovrummeter" - det er herligt med lidt
forbrugervildledning :-/

Mvh Tommy
www.wood2go.dk