Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Ekstern Harddisk med skærm, til lagring og~
Fra : Torben

Dato : 06-03-08 14:08

Hej

Skal på ferie.
Jeg leder efter en ekstern hardisk, hvorpå jeg kan overføre billederne fra
kamerat direkte, eller via en kortlæser-port i harddisken.

Jeg har fået fortalt at der findes en ekstern harddisk, hvorpå der sidder en
lille skærm, således at harddisken betjenes direkte, altså uden om en pc,
via denne skærm.

Samtidig er det muligt at bruge skærme som fotofremviser, når man sidder
omkring aftenkaffen derhjemme.

Amitech, skulle ha´ haft sådan en hardisk med skærm, men sælger den ikke
mere.

Nogen der kender sådant et produkt ??

Mv.
/Torben

Fra : Claus Sikora

Dato : 06-03-08 14:53

Torben skrev:
> [...]
> omkring aftenkaffen derhjemme.
>
> Amitech, skulle ha´ haft sådan en hardisk med skærm, men sælger den ikke

Det kaldes vist et media storage og de findes i mange forskellige
udgaver. Dem med farveskærm og en fornuftig disk koster dog lidt men
Canon laver en rigtig lækker en af slagsen i 30GB og 80GB... Jeg mener
at kamerahuset.dk blandt andet er forhandler af dem ;)

/Claus

Fra : Bjarne

Dato : 06-03-08 14:54

"Torben" <T.Pedersen.Nakskov@yahoo.com> wrote in message
> [...]
> omkring aftenkaffen derhjemme.
>
> Amitech, skulle ha´ haft sådan en hardisk med skærm, men sælger den ikke

Sådan en fætter har jeg:
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=53721869

mvh
Bjarne

JAJA, jeg ved godt, forkert gruppe... Men jeg aner ikke hvordan man
krydsrefererer...

Fra : E.M.

Dato : 06-03-08 16:25

"Torben" <T.Pedersen.Nakskov@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> omkring aftenkaffen derhjemme.
>
> Amitech, skulle ha´ haft sådan en hardisk med skærm, men sælger den ikke

Epson laver sådan èn, jeg mener den hedder P-5000, Canon har også et par
stykker.

http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=252922

http://www.webfoto.dk/product.asp?product=5088&sub=678&page=1

Den fra Canon findes også i en 80 GB udgave.

Derudover er der Jobo, de har så hut jeg visker flere modeller, men jeg har
ikke lige et link til dem.

Mvh. E.M.

Fra : Michaelbs

Dato : 06-03-08 18:51

"E.M." <em@dbmail.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Den fra Canon findes også i en 80 GB udgave.
>
> Derudover er der Jobo, de har så hut jeg visker flere modeller, men jeg

Canonproduktet får elendige reviews.

mvh Michaelbs

Fra : Kurt Kjær Jensen

Dato : 06-03-08 18:16

Torben skrev:
> [...]
> omkring aftenkaffen derhjemme.
>
> Amitech, skulle ha´ haft sådan en hardisk med skærm, men sælger den ikke

Vosonic: <http://www.vosonic.com/product.php?pkind=1>

Til transport af billeder er det nok billigere at købe rigeligt med
flash-RAM.

Men jeg ville gå efter en laptop i stedet. De er faldet til et
prisniveau på 1000-1500 mere end en billedbank med skærm. Og så har den
en langt større skærm som realistisk kan bruges til fotofremvisning. Men
den vejer og fylder naturligvis mere

--
Venlig hilsen
Kurt Kjær Jensen

Fra : ;o\)-max-

Dato : 07-03-08 16:56

"Kurt Kjær Jensen"
> Vosonic: <http://www.vosonic.com/product.php?pkind=1>

Jeg er enig - Vosonic x-drives er best bang for the buck, har brugt
mange forskellige modeller i mange år, de er for fede. Og hvorfor
er de federe end de andre, de gir dig muligheden for selv at skifte
HD og sefølig batteri, let og smertefrit og det er nu mit minimums
krav. Så vidt jeg ved lader de store mærker dig ikke gøre det.
-max-

PS kan købes billigt hos www.toci.de