Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nogen erfaring med at købe brugte printere~
Fra : Martin Larsen

Dato : 05-03-08 11:06

Hej gruppe

Jeg vil gerne investere i en ny fotoprinter, og jeg kan se på bl.a. Ebay
at der findes rigtigt mange brugte til ca. halv pris.

Er der nogen som har erfaringer, gode som dårlige, med at købe brugte
printere? Det er trods alt noget følsomt mekanik, og jeg er derfor som
udgangspunkt betænkelig.

Takker og bukker

Martin

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 05-03-08 11:16

Martin Larsen wrote:

> [...]
>
> Er der nogen som har erfaringer, gode som dårlige, med at købe brugte
> printere? Det er trods alt noget følsomt mekanik, og jeg er derfor som

Du er off-topic, indkøbssnak hører hjemme i news:dk.fritid.foto.indkoeb

XFUT

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Jesper Juul

Dato : 05-03-08 14:21

Niels Riis Ebbesen skrev:

> Du er off-topic, indkøbssnak hører hjemme i news:dk.fritid.foto.indkoeb

Næhh, kan du da henvise til en fundats? Er det ikke den samme
argumentation som du har brugt i dk.admin?

Til spørgeren: Medmindre vi snakker om specielle printere til 8-10000kr.
ville jeg nok vælge at købe en nye herhjemme, en fornuftig A4
blækprinter kan fåes for 700-800kr.

Jesper

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 05-03-08 14:25

Jesper Juul wrote:

> Næhh, kan du da henvise til en fundats?

Den er her...

http://groups.google.com/group/dk.admin.opslag/browse_thread/thread/c60502d6e6e8d4e8/170bd831323ea3b0?hl=da&lnk=st&q=#170bd831323ea3b0

1. Gruppenavn:
dk.fritid.foto.indkoeb

2. Beskrivelse:
Emner vedroerende indkoeb af fotoudstyr.

3. Fundats:
Gruppen er tiltænkt spørgsmål, vejledning og debat omkring indkøb af
fotoudstyr, det være sig spørgsmål vedrørende indkøb af nyt eller
brugt fotoudstyr.

Derudover udveksling af erfaringer med handel i ind- og udland,
diverse udenlandske forretninger, toldregler, forsendelse, garanti
m.m.

Spørgsmål til gruppen kan fx være:

Hvor køber jeg X-kamera billigst?

Hvilket digitalkamera er bedst til 2000 kr.?

Hvilken butik er billigst med "fotopapir" til printeren?

Hvilken butik fører xxxxx "fotopapir" i nærheden af Ølstykke?

Hvor kan jeg købe uoriginale farvepatroner til min printer, og er der
nogen der har erfaring med hvor de købes billigst?

Får jeg dansk manual med ved køb af kamera i Tyskland?

Hvilket af disse 3 kameraer er bedst til prisen (oplys gerne
behov/krav)?

Hvilket kamera bør jeg købe (oplys gerne behov/krav)?

I Gruppen er det tilladt at diskutere foto- og optagelsesteknik i det
omfang det er nødvendig for fx at sammenligne to kameramodeller eller
for at gøre et svar fyldestgørende.

Følgende ønskes ikke i gruppen og henvises til de respektive grupper:

Generelle spørgsmål omkring foto- og optagelsesteknik, kamerapleje,
vedligeholdelse af udstyr, og andre emner der ikke er relateret til
indkøb af fotoudstyr.

Køb og salg.
Annoncering for køb og salg
Binære filer (eksempelvis billeder)

4. Begrundelse:
Den eksisterende gruppe news:dk.fritid.foto får et meget stort antal
indlæg vedrørende anskaffelser, købevejledninger, rabatordninger,
diverse spørgsmål om hvilket kamera der er bedst til 2000 kr. m.m.
Dette i en grad så det fylder alt for meget i gruppen og i en grad så
den egentlige snak om fotografering "drukner" i mængden af spørgsmål
vedrørende indkøb af digitalkameraer og andet udstyr, som i dag sælges
i et meget stort antal.

Der kommer næsten dagligt nye kameramodeller, hvilket er med til at øge
strømmen af spørgsmål relateret til indkøb eller udskiftning af
udstyr.

5. Moderering:
Nej

6. Forslagsstiller:
Leif Langgaard langga...@klarupnet.dk

XFUT

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Jesper Juul

Dato : 05-03-08 14:36

Niels Riis Ebbesen skrev:

> Den er her...
>

> http://groups.google.com/group/dk.admin.opslag/browse_thread/thread/c60502d6e6e8d4e8/170bd831323ea3b0?hl=da&lnk=st&q=#170bd831323ea3b0

Hvordan ved du at den stadig gælder?

Jesper

Fra : Jesper Juul

Dato : 05-03-08 14:52

Jesper Juul skrev:

> Hvordan ved du at den stadig gælder?
>

> Jesper

For det er da sjovt at man kan mene det ene i den ene gruppe og noget
andet i en anden: messageid:

47C2D077.50908@niels-ebbesen.net

47C2D555.5050203@niels-ebbesen.net

47C2E536.2020205@niels-ebbesen.net

Så stop du bare med at henvise folk til andre grupper.

Jesper

Fra : Søren Reinke

Dato : 05-03-08 18:08

Niels Riis Ebbesen wrote:

> Den er her...

Hvordan kan vi vide det er den nuværende gældne udgave ?

Du tolker jo selv fundatsen som det passer dig.

Sig til når man kan se den gælnde fundats på : www.usenet.dk

Indtil da er alt lovløst præcist som DU selv skrev ! (Ja det er ikke så
smart når lorten kommer lige tilbage i dit ansigt vel )

/Søren

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 05-03-08 18:55

Søren Reinke wrote:

> Hvordan kan vi vide det er den nuværende gældne udgave ?

Der findes kun en udgave, og hvis du følger mit link, så kan du se, at
det er en PGP signed message postet i news:dk.admin.opslag - og et tjek
på PGP signaturen viser, at det er postet af Svend Erik Jensen fra
Styregruppen.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Søren Reinke

Dato : 05-03-08 19:06

Niels Riis Ebbesen wrote:

> [...]
> det er en PGP signed message postet i news:dk.admin.opslag - og et tjek
> på PGP signaturen viser, at det er postet af Svend Erik Jensen fra

Jamen hvornår begynder du så SELV at følge dem, og ikke kommer med dumme
undskyldninger ?

Og vupti the shit hit's the fan again (på dit kontor)

/Søren

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 05-03-08 11:24

Martin Larsen wrote:

> Er der nogen som har erfaringer, gode som dårlige, med at købe brugte
> printere? Det er trods alt noget følsomt mekanik, og jeg er derfor som

Jeg vil afholde mig fra at købe en brugt blækprinter.

Jesper Poulsen